nkrantzMedlem sedan apr. 2002830 inlägg Har suttit i ett stort antal timmar och försökt spara en massa data till lite sessioner.
Tänkte bygga upp det enligt $_SESSION[1]['key'] = $val;
Men detta ville sig absolut inte av någon konstig anledning. Däremot så funkar $_SESSION['one']['key'] = $val; jättebra!
Någon som har en förklaring till varför?
// Nippe
MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg Misstänker att det har att göra med att första indexnivån med register_globals satt görs om till variabelnamn, och $1 är inget godkänt variabelnamn.
nkrantzMedlem sedan apr. 2002830 inlägg Det låter konstigt, en vanlig array kan ju deklareras $array[1]['key']. Dessuom så är min register_globals avstängd...
Några andra förslag?
MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg Det var bara en gissning på varför det inte går.
En möjlig orsak till att de som bygger PHP har sett till att det inte går.
Om det är på det viset har jag ingen aning om, men du måste i vilket fall, som du själv konstaterat, använda en sträng som index på första nivån.
Men däremot går det bra med $array['key'][1].
Själv tycker jag inte det låter ett dugg konstigt.
nkrantzMedlem sedan apr. 2002830 inlägg Jo, det är nog som du antar, att de som byggt PHP har sett till att det inte funkar ;)
Det skumma var att det gick att definiera sessionen, dvs, jag fick inga felmeddelanden, men värderna verkade inte sparas.
Jaja, jag markerar tråden som löst :) Men om det är någon som vet _varför_ det är på detta sätt så skulle det vara intressant att veta!
WiZzLeRMedlem sedan juni 2002346 inlägg grejen är att det går att göra en array med [1]['key'] . Tydligen går det inte med SESSION.