webForumDet fria alternativet

Märkligt upload problem,

4 svar · 329 visningar · startad av b3rra

b3rraMedlem sedan juli 2004103 inlägg

Jag har gjort en sida där man kan ladda upp rubrik, text och ett bild_id samtidigt som jag skapar namnet och laddar upp filen på servern.

Allting fungerar jättebra och jag har bestämt för mig att jag testat min kod tidigare utan problem. Dock var det nog ett halvår sedan.

Problemet uppkommer först när jag försöker ladda upp bilder över 400 kb, ypperligt märkligt då servern tycks ha en maxgräns på 2mb och jag har angett samma siffra i min kontroll.

efter att jag lusläst koden och inte hittat några fel funderade jagg över om det är mitt nya webhotell som strular.

I felmeddelandet nedan ser ni vem det är..

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, support@b-one.net and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Någon som direkt kan ha en ide över vad det är?

fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg

Gör du något med bilden? Ändrar storlek t ex?

Jepp

Jodå, jag skapar två bilder en thumbnail 150 bred och en som är 500 bred.

Men då borde det väl krascha även när jag laddar upp bilder med lägre kvalite ca 400 kb?

eller?

fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg

Tyvärr! Man har bara tillgång till ett visst arbetsminne, och det fylls ganska snabbt när man packar upp en jpg-bild för att ändra storlek.

Jo, jag misstänkte att det var så.

Misstänker att det det skiljer mellan olika webhotell och kanske även olika konton hos en leverantör?

Jag får väl helt enkelt begränsa filstorleken till 400 kb så att användarna får ett riktigt (av mig) skapat felmeddelande.

egentligen finns det ju ingen anledning att ladda upp så stora bilder då jag komprimerar kvaliten till ca 50 kb på den stora bilden.

Det är ju mest för at göra systemet mer användarvänligt.

// b3rra

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)