Hej,
Jag sitter och försöker fixa till lite regular expressions i PHP. Har tidigare sysslat med det i ASP men det var ett tag sen och jag är väldigt ringrostig. En annan sak är att jag vill ha det i PCRE p.g.a. att det är mer effektivt.
Jag har en webbsida som jag läser in med file_get_contents , jag vill sedan hämta ut information ur detta.
det är information ur en speciell tag, det är <a name="x1y2y43"> och jag vill hämta ut värdet på name, dvs. x1y2y43 i detta fallet.
Slutgilitiga användingsområdet blir mer avancerat men tänkte att detta exemplet är bra att visa på.
Vilket sätt är smidigast att lösa detta på? Går det att definiera ett pattern som innehåller a name="x1y2y43"> och sedan att svaret(match) bara blir x1y2y43? Kan säga att jag kommer att köra preg_match_all då det finns flera <a name="vadsomhelstmedbokstäverochsiffror"> på sidan jag söker igenom. Jag ska sedan lägga in informationen som hittas i en databas.
Tacksam för hjälp, förklara också gärna hur ni tänker när ni bygger upp mönstret.
Tack!