Det är så att jag håller på med ett nyhets skript och får inte riktigt länkarna till att funka, jag är nybörjare på php så det kan vara så att jag är helt ute och reser,
jag har det så att på index.php visas datum och en rubrik och rubriken ska leda till en ny sida med själva nyheten, och jag har lagt in
echo "<td><input type=hidden name=action value=\"add\"></td>";
i forumlärs koden (är detta rätt?)
och sen är det länken till själva nyheten på index.php hur ska den se ut.
så här der den ut nu
echo "<td><A HREF=" .$row["rubrik"]. '>' .$row["rubrik"]. "</A><P></td>";
SnakesMedlem sedan okt. 2004392 inlägg kan du förklara lite mer.. tex varför du använder denna
echo "<td><input type=hidden name=action value=\"add\"></td>";
och det den här gör är att den skickar dig till en mapp som heter samma som rubriken
echo "<td><A HREF=" .$row["rubrik"]. '>' .$row["rubrik"]. "</A><P></td>";
du måste skicka den till en php sida (kanske index.php) som säger vad rubriken är tex
echo "<td><A HREF=index.php?rubrik=" .$row["rubrik"]. '>' .$row["rubrik"]. "</A><P></td>";
och så lägger du i index.php
if(isset($_GET["rubrik"])) {
// så kör du att mysql ska plocka från rubrik fältet där rubriken är lika med $_GET["rubrik"]
}
Hoppas jag fattar dig rätt och hoppas du fattar mig rätt :D
ok,kolla här: http://www.freddeholm.com/startframe.php det är en liten del av sidan, om du tittar till vänster där så ser du nyheterna som dom ska visas,och sen för att se hela nyheten klickar man på rubriken(som då ska leda till en ny sida med datum,rubrik,nyhets texten.) men som läget är nu så leder inte den länken någonstans,därför behöver jag ett id, från formuläret(för det ska ändast visas just den nyheten och inte alla på en gång)
Jag la in den länken och ändrade den till news.php och nu kommer jag till själva nyheten,bara det att alla länkar leder till samma nyhet.
SnakesMedlem sedan okt. 2004392 inlägg ok vi ändrar lite...