webForumDet fria alternativet

Skriva ut på sidan

PHP

6 svar · 294 visningar · startad av mr.mainline

Medlem sedan feb. 2003777 inlägg
Frågan#1

jag har ett nyhets skript och vill ha datum och rubrik utskrivet på sidan, vilket jag nästan får, bara det att det ser ut så här ('Test nr 3
')
och det ska bara stå Test nr 3 och inte (' '). jag har testat med både dubbel fnuttar och enkla fnuttar.

Här är lite kod:

echo "<table width=\"100%\" cellspacing='0' cellpadding='0' border='0'>";
      echo "<tr>";
      echo "<td style=\"border-bottom: 1px solid gray;\">".$row["datum"]."</td>";
      echo "</tr>";
      echo "<tr>";
      echo "<td>('<A HREF=" .$row["rubrik"]. '>' .$row["rubrik"]. "</A><P>')</td>";   // Här ligger felet
      echo "</tr>";
      echo "<tr>";
      echo "</table>";
      echo "<br>";

Och när jag ändå är här har jag en fråga till om det här nyhets skriptet som ni ser så är Rubriken en länk och den ska gå till en ny sida där man ser hela nyheten,och varje gång jag skiver i en nyhet så ska det läggas till en ny sida, hur gör jag då?

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Plocka bort (' ') ut koden då?

echo "<td><A HREF=" .$row["rubrik"]. '>' .$row["rubrik"]. "</A><P></td>";

Ändra länken så att den skickas till ex. news.php och skicka med ett id-nummer på nyheten. Sen på news.php hämtar du nyheten (som jag antar ligger i en databas?) med det id-numret från databasen och skriver ut.

Får detta fel meddelande då:

Parse error: parse error, unexpected '>' in /customers/freddeholm.com/freddeholm.com/httpd.www/startframe.php on line 76

Det är inget fel på kodraden vad jag kan se. Visa hela ditt kodblock igen (med min ändring då). Märk även även ut vilken som är rad 76.

echo "<table width=\"100%\" cellspacing='0' cellpadding='0' border='0'>";
      echo "<tr>";
      echo "<td style=\"border-bottom: 1px solid gray;\">".$row["datum"]."</td>";
      echo "</tr>";
      echo "<tr>";
      echo "<td>echo "<td><A HREF=" .$row["rubrik"]. '>' .$row["rubrik"]. "</A><P></td>";</td>";   // Här ligger felet
      echo "</tr>";
      echo "<tr>";
      echo "</table>";
      echo "<br>";

Byt ut

echo "<td>echo "<td><A HREF=" .$row["rubrik"]. '>' .$row["rubrik"]. "</A><P></td>";</td>";   // Här ligger felet

mot

echo "<td><A HREF=" .$row["rubrik"]. '>' .$row["rubrik"]. "</A><P></td>";

Yes nu funkade det,tack!!!!

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)