solleMedlem sedan nov. 200418 inlägg Hej och tack för ett bra forum.
Skulle behöva lite hjälp gällande just phpclanwebsite.
Har fått lagt upp det och fått nästan allt att funka förutom en sak. Under installationen så skapades ett konto som man ska logga in med efter installationen, gör detta och man får då upp ett par extra val på vänster sidan, därav en admin login. Mig veterligen så skall jag då logga in med det kontot jag skapade igen, men det händer inte ett dyft. Jag kommer bara tillbaka till inloggningen, och på nåt konstigt sätt så ser det ut som om jag har loggats ut från den vanliga inloggningen. Men klickar jag då på vanliga login knappen så får jag ett meddelande om att jag loggats in, utan att ha skrivit i några uppgifter.. Väldigt buggigt får jag säga.
Har läst igenom phpclanwebsite´s forum om detta fel, men de hänvisar till att man skall ta bort sina cookies vilket jag då testade, utan resultat.
Finns det möjligen nån som har varit med om detta eller har några idéer om lösning så uppskattas detta väldigt.
Sidan ligger som en test på www.solle.nu just nu, men skall senare läggas på vår clansida.
Tack på förhand
Michael
SnakesMedlem sedan okt. 2004392 inlägg Jag tror den kastar ut dig.... för att om du är inloggad som admin och trycker på admin login så ska du inte skriva in nåt lösen igen!
Gå in på din mysql och lägg din rank (i cws_members tabelen) på 1!
solleMedlem sedan nov. 200418 inlägg kollade på den och den står redan på 1
SnakesMedlem sedan okt. 2004392 inlägg skicka ditt anv och lösen... till kontot... (du kan ändra senare) som PM
solleMedlem sedan nov. 200418 inlägg tack för att du tar dig lite tid :D
har skickat ett pm
SnakesMedlem sedan okt. 2004392 inlägg Det ska ju inte bli så..... Varför gör den så vet jag inte.. men testa att ladda ner den allra senaste phpclanwebsite och installera om... Funkar det fortfarande inte kan det bero på att din host inte tillåter nåt... gå in i deras FAQ och läs vad dem tillåter och inte tillåter...
Vem är din host? (alltså dem du har hyrt solle.nu från)
solleMedlem sedan nov. 200418 inlägg det är min egna webserver ståendes i garderoben, så jag kan göra precis vad jag vill med den
SnakesMedlem sedan okt. 2004392 inlägg hehe.... ok... skicka din php.ini till mig
Snakes@hbhouse.se
solleMedlem sedan nov. 200418 inlägg hehe, glömde säga.. kör nån linux version på den. å har 0 kunskap om detta system, har en vän som administrerar den
SnakesMedlem sedan okt. 2004392 inlägg Ta ett litet snack med honom... fråga honom hur din inställningar är satta.... så att dem tillåter cookies, sessions osv..... och titta på din mysql gå kolla om du har satt nåt på cookies..... jag tror tabelen hette "cws_advanced_settings" och fälten hette "cookie_domain", "cookie_folder" och "cookie_prefix"!
kom tillbaka och säg vad det står i dem....
solleMedlem sedan nov. 200418 inlägg SnakesMedlem sedan okt. 2004392 inlägg ok... det där är strukturen... men vad är det för värden du har....
(tryck på Visa för att sen värden.. längst upp i sidan om du har phpMyAdmin 2.5.5-pl1.... kanske funkar med andra vet inte!)
solleMedlem sedan nov. 200418 inlägg eller kanske så här kan inte phpmyadmin värst bra