Då PHP-koden exekveras på serversidan är det väl ganska orimligt att det skulle bero på besökarens Mac?
Jag publicerade http://www.gozinto.org/ i dag och var alldeles jättenöjd med det.
Dock stötte jag genast på problem :(. En besökare mailade och beskrev sitt problem. Han fick följande felmeddelande:
Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/g/gozinto/www/index.php on line 35
Kan inte läsa från databasen!
SELECT * FROM extern_rubriker WHERE id =
You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1
Det är ganska uppenbart att variabeln $id som står efter WHERE id = i PHP-koden "gått förlorad", men hur? På alla PC:ar jag testat har allt fungerat finfint.
Nu har jag tyvärr inte fått tag på denna besökare för att följa upp problemet. Därför behöver jag hjälp från Mac-användare som kan se vad som är fel. Jag började fundera på om Mac nån gång hanterar PHP-kod annorlunda. Därför gjorde jag en testsida med följande kod, för att se om texten "ett två tre" skrivs ut på varje rad. Koden för test.php är som följer:
$var = $_GET['var'];
$var2 = "tre";
echo("Här bör det stå \"ett två tre\" på varje rad. Om inte är något fel.<br>\n");
echo("1. ett två tre<br>\n");
echo("2. ett två $var2<br>\n");
echo("3. ett två ".$var2."<br>\n");
echo("4. ett två $var<br>\n");
echo("5. ett två ".$var."<br>\n");
echo("6. ett två {$_GET['var']}<br>\n");
echo("7. ett två ".$_GET['var']."<br>\n");
Jättesvårt att veta vad jag ska göra åt ett Mac-problem när jag inte sitter vid en Mac själv ...