JerpaMedlem sedan feb. 20032 532 inlägg Sökte på det men då kom det upp med ASP och inget att det funkade. men nåt liknande så som denna tråd: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=84728#post84728
Det är så att jag vill blocka en IP så att denne inte kommer åt tex www.sidan.com
Kan man göra detta med PHP eller kan man göra med något annat.
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Jag använder detta scriptet för att blocka idioter från min gästbok. :p
<?
// Try to get the correct remote IP-address.
function getRemoteAddress()
{
// If HTTP_X_FORWARDED_FOR is set we grab the first address in the list
if( isset( $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'] ) )
{
if( preg_match( "/[0-9]{1,3}\.[0-9]{1,3}\.[0-9]{1,3}\.[0-9]{1,3}/", $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'], $addresses ) )
return $addresses[0];
}
// If no address was found in HTTP_X_FORWARDED_FOR, we try HTTP_CLIENT_IP and if that isn't set we return REMOTE_ADDR
return (isset( $_SERVER['HTTP_CLIENT_IP'] )) ? $_SERVER['HTTP_CLIENT_IP'] : $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
}
// Här lägger du till IP-adresser du vill banna
$banlist = array('127.0.0.1', '127.0.0.1', '127.0.0.1');
if( in_array( getRemoteAddress(), $banlist ) )
exit( '<h1>Portad</h1><p>Du är inte välkommen, gå här ifrån.</p>' );
?>
JerpaMedlem sedan feb. 20032 532 inlägg Kan man lägga in detta på tex indexsidan också?
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Jerpa skrev:
Kan man lägga in detta på tex indexsidan också?
Ja. Men tänk på att lägga det överst. Lättast är väl om du lägger det i en enskild fil och inkluderar det.
<?php require "ipblock.php"; ?>
<html>
...
Ungefär så. :)
r\ Du behöver i och för sig inte lägga det överst. Om du inkluderar top.php och bottom.php så kan du ju lägga den i mitten, beror ju lite på vad du ska blocka för. :)
JerpaMedlem sedan feb. 20032 532 inlägg Jag accepterar detta för tillfället får prova senare men det funkar säkert ;)
Man tackar så länge