kbkingMedlem sedan mars 2003167 inlägg
Hej!
Jag får bakläxa på denna rad:
echo "<CENTER>[ <A HREF="$PHP_SELF?offset=$newoff&thiscat=$safewhere"><B>Previous</B></A> | ";
som ser ut sålunda:
Parse error: parse error, unexpected T_VARIABLE, expecting ',' or ';' in /home/FA03-02-05-06_ceaxaqx3xzfnyvuv3u7h/page.com/public_html/articles/showcatpicks.php on line 24
Vari består felet?
aasahMedlem sedan mars 20033 451 inlägg
Re: Parse error
Du har glömt två punkter:
echo "<CENTER>[ <A HREF=".$PHP_SELF?offset=$newoff&thiscat=$safewhere**.**"><B>Previous</B></A> | ";
Du måste konkatinera ihop dina strängar med det inskjutna värdet, vilket du gör med '.'.
PeddaMedlem sedan juni 20004 880 inlägg
Sen vet jag inte om det är wF som har tagit bort \ för dig
echo "<CENTER>[ <A HREF=\"".$PHP_SELF?offset=$newoff&thiscat=$safewhere."\"><B>Previous</B></A> | ";
aasahMedlem sedan mars 20033 451 inlägg
Pedda skrev:
Sen vet jag inte om det är wF som har tagit bort \ för dig
echo "<CENTER>[ <A HREF=\"".$PHP_SELF?offset=$newoff&thiscat=$safewhere."\"><B>Previous</B></A> | ";
Vid närmare eftertanke borde det räcka eller vara bättre om du inte använder punkterna, utan låter allt vara en enda stor sträng. Alltså:
echo "<CENTER>[ <A HREF=\"$PHP_SELF?offset=$newoff&thiscat=$safewhere\"><B>Previous</B></A> | ";
\" gör att strängen inte avslutas, utan istället läggs tecknet dubbelfnutt in i strängen.
PeddaMedlem sedan juni 20004 880 inlägg
echo "<CENTER>[ <A HREF=\"".$PHP_SELF."?offset=$newoff&thiscat=$safewhere\"><B>Previous</B></A> | ";
funkar nog bättre ändå. :)
kbkingMedlem sedan mars 2003167 inlägg
Fattade ungefär hur jag skulle göra och gjorde en del konsekventa ändringar!
Utmärkt! Tack båda två! :)