Hej!
Jag har denna kod
$valj = mysql_query("SELECT * FROM user ORDER BY fardiga DESC") or die("Kunde inte hämta info" . mysql_error());
echo "<p>" . $valj . "</p>";
while($valj = mysql_fetch_assoc($valj)){
Men den hämtar bara ut första användaren fast det finns fler. Jag får även felmeddelandet
Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\www\math\inloggad.php on line 333
Tack på förhand
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Utan att kunna PHP så tycker jag det där ser konstigt ut. Jag hade nog i min värld skrivit typ:
$valj = mysql_query("SELECT * FROM user ORDER BY fardiga DESC") or die("Kunde inte hämta info" . mysql_error());
$result = mysql_query($valj);
while($myrow = mysql_fetch_assoc($result)){
... och sedan använt $myrow istället för $valj när du skriver ut värdena.
men, som sagt, jag kan inte php.
@nders skrev:
Utan att kunna PHP så tycker jag det där ser konstigt ut. Jag hade nog i min värld skrivit typ:
... och sedan använt $myrow istället för $valj när du skriver ut värdena.
men, som sagt, jag kan inte php.
Nepp det går inte så
Din kod:
Men det funkade när jag bytte variabelnamn i while-slingan som du sa. Det var konstigt. Då har man väl lärt sig något nytt
tack :)
SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg Re: Problem när jag hämtar ut data
Utöver @nders råd ska andra raden bort. Du försöker skriva ut det som mysql_query() returnerar, d.v.s. en "resurs".
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Ah, sorry, jag såg faktiskt inte att du redan kört mysql_query. Jag blev förbryllad av att du förökte köra echo på $valj. Det borde du inte kunna göra tycker jag. ;-)
Jag tycker inte att det är konstigt att du var tvungen att byta variabelnamn i slingan. Du gör ju en tilldelning av $valj i slingan, och då förstörs ju det som låg där.
mvh