webForumDet fria alternativet

Problem när jag hämtar ut data

5 svar · 257 visningar · startad av kobranturre

kobranturreMedlem sedan maj 2004693 inlägg

Hej!

Jag har denna kod

$valj = mysql_query("SELECT * FROM user ORDER BY fardiga DESC") or die("Kunde inte hämta info" . mysql_error());
echo "<p>" . $valj . "</p>";
while($valj = mysql_fetch_assoc($valj)){

Men den hämtar bara ut första användaren fast det finns fler. Jag får även felmeddelandet

Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\www\math\inloggad.php on line 333

Tack på förhand

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Utan att kunna PHP så tycker jag det där ser konstigt ut. Jag hade nog i min värld skrivit typ:

$valj = mysql_query("SELECT * FROM user ORDER BY fardiga DESC") or die("Kunde inte hämta info" . mysql_error());
$result = mysql_query($valj);
while($myrow = mysql_fetch_assoc($result)){

... och sedan använt $myrow istället för $valj när du skriver ut värdena.

men, som sagt, jag kan inte php.

LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg

Flyttas från SQL

kobranturreMedlem sedan maj 2004693 inlägg

@nders skrev:

Utan att kunna PHP så tycker jag det där ser konstigt ut. Jag hade nog i min värld skrivit typ:

... och sedan använt $myrow istället för $valj när du skriver ut värdena.

men, som sagt, jag kan inte php.

Nepp det går inte så

Din kod:

Men det funkade när jag bytte variabelnamn i while-slingan som du sa. Det var konstigt. Då har man väl lärt sig något nytt

tack :)

SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Re: Problem när jag hämtar ut data

Utöver @nders råd ska andra raden bort. Du försöker skriva ut det som mysql_query() returnerar, d.v.s. en "resurs".

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Ah, sorry, jag såg faktiskt inte att du redan kört mysql_query. Jag blev förbryllad av att du förökte köra echo på $valj. Det borde du inte kunna göra tycker jag. ;-)

Jag tycker inte att det är konstigt att du var tvungen att byta variabelnamn i slingan. Du gör ju en tilldelning av $valj i slingan, och då förstörs ju det som låg där.

mvh

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)