monAmourMedlem sedan dec. 2002258 inlägg Hejsvejs!
Ska i och med ett nytt projekt bygga en egen e-postutskicksmotor som ska användas för massutskick till kunder. De kan väl röra sig om 500 och uppåt flera tusen skulle jag tro som mest.
Vilket är bästa sättet att gå tillväga. Antar att man bör använda en extern SMTP server och inte PHP's mail() funktion samt att man portionerar ut mailen i klumpar eller nåt...
Sen när man tror sig ha byggt en fungerande motor. Hur gör man enklast för att testa den då? Jag kan ju inte dra iväg testutskick osv. och krångla till skarpa adresser..
Hur vet jag om min motor klarar av att leverera till flera tusen adresser? Finns det något bra sätt att testa detta på?
/Micke
Jag har använt mig av PHP's mail() till ett ganska avancerat nyhetsbrev i HTML och det hade över 10000 prenumeranter.
Visserligen räckte inte timeouten som är 30sek som standard men den gick att ändra.
monAmourMedlem sedan dec. 2002258 inlägg Okej då kanske jag kör med den ändå. Timeout problemet kan man väl lösa genom att skicka klumpar och ladda om sidan emellan åt
Ja om du inte har möjlighet att öka timeouten (php.ini)..
The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg för att ändra timeouten i php-skriptet kan man skriva:
set_time_limit(tid);
där "tid" är ett heltal, sätter man tid = 0, så tar man bort tidsbegränsningen. Dock får inte PHP köra i Safe Mode.
QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg Sen tiden är i sekunder om jag inte minns fel. :)