Är det något man skall justera i php.ini om man installerat PHP 5, är det några uppenbara säkerhetsluckor?
Tänka på med PHP5 (php.ini)
6 svar · 283 visningar · startad av sailsoft
install.txt från PHP5 skrev:
We advise you to use php.ini-recommended, because we optimized the default settings in this file for performance, and security.
Jo men man har hört att man ska köra i safe_mode ? Någon som vet någe om det?
Är det ett webbhotell så kan det vara en god idé men så länge det inte finns flera användare med olika hemsidor är det svårt att motivera.
Det är bara jag som använder servern men det finns flera webbplatser på servern...kan det då vara en bra ide?
Vi kan säga så här. Finns det användare som du inte tror du kan lita på så är nog safe_mode att föredra. Huruvida problemet med filåtkomst inom webbservern med den här lösningen skulle vara ett vattentät lösning vill jag inte spekulera i. Troligen borde det ligga på operativet eller åtminståne webbservern att ta hand om detta. Det innebär normalt inga stora nackdelar att safe_mode är påslaget så känns det som ett nödvändigt ont så är det bara att köra på.
Är det bara du som är ansvarig för skripten på servern för alla webbarna så känns det dock onödigt eftersom du redan har åtkomst till andra webbars filer.
Ok..då vet jag lite mer..:-))