CorpMedlem sedan maj 2003124 inlägg Försöker skicka kod till databasen för att kunna lista sedan som scripts, MEN...
... När jag echoar koden så är den tom, viewar jag så ser jag koden.
Skriver jag hej så echoas hej.
SÅ... det är altså att den inte vill skicka iväg koden för att den tror att det inte finns något...hur gör jag för att kappsla in den och få med allt till mysql? :f :q
PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg Visa oss den kod du har försökt med så ska vi nog se vad som är fel.
CorpMedlem sedan maj 2003124 inlägg <form action=guide_php_add.php method=post>
<table width="100%%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td width="14%">Ditt namn:</td>
<td width="86%"><input name="guide_php_forfattare" type="text" class=post id="guide_php_forfattare" size="30" /></td>
</tr>
<tr>
<td>E-mail: </td>
<td><input name="guide_php_email" type="text" class=post id="guide_php_email" size="30" /></td>
</tr>
<tr>
<td width="14%">Titel:</td>
<td width="86%"><input name="guide_php_titel" type="text" class=post id="guide_php_titel" size="30" /></td>
</tr>
<tr>
<td>Text:</td>
<td><textarea name="guide_php_text" cols="50" rows="8" class="post" id="guide_php_text"></textarea></td>
</tr>
</table>
<p>
<label title="Send your message">
<INPUT class=mainoption type=submit value=Skicka name=submit>
</label>
</p>
<?php
if(empty($_POST['guide_php_forfattare']))
$guide_php_forfattare = "not set";
if(empty($_POST['guide_php_email']))
$guide_php_email = "not set";
if(empty($_POST['guide_php_titel']))
$guide_php_titel = "not set";
if(empty($_POST['guide_php_text']))
$guide_php_text = "not set";
if(!empty($_POST['guide_php_titel']))
{
$guide_php_datum = time();
$guide_php_forfattare = $_POST['guide_php_forfattare'];
$guide_php_email = $_POST['guide_php_email'];
$guide_php_titel = $_POST['guide_php_titel'];
$guide_php_text = $_POST['guide_php_text'];
laggTill = "INSERT INTO guide_php (guide_php_datum, guide_php_forfattare, guide_php_email, guide_php_titel, guide_php_text) VALUES
('$guide_php_datum', '$guide_php_forfattare', '$guide_php_email', '$guide_php_titel', '$guide_php_text')";
mysql_query($laggTill) or die("Det gick inte att lägga till information!");
mysql_close($connection);
}
?>
</form>
aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg Lär ju inte vara roten till det onda, men du verkar ha ett % för mycket i vidden...
Corp skrev:
... <table width="100%%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">...
Vad har du för typer på kolumnerna i din databas? Är det någon av dem som inte är TEXT eller VARCHAR? Eftersom du bara stoppar in strängar skulle det kunna vara ett fel. Likaså om du överskrider en strängbegränsning. Om du tex har sagt att någon kolumn är max 10 tecken och du försöker lagra fler characters så går det inte.
Vad har du för databas? Om det är MySQL så kan du få ett mer detaljerat felmeddelande från SQL genom att skriva:
...or die("<din feltext>".mysql_error());
Det finns säkert motsvarande felfunktioner i andra databaser också. (Men tänk på att inte bara du kan läsa det detaljerade felet om du kör mot en server som andra kommer åt.)
CorpMedlem sedan maj 2003124 inlägg alltså variabeln håller informationen men den vill inte skicka i väg den efter som det börjar med <?php ( antar jag att det beror på )
Skriver jag HEJ så fungerar allt utmärkt.
Jag har TEXT och inen begränsning på antal bokstäver/siffror
CorpMedlem sedan maj 2003124 inlägg Löste det med add och stripslashes...