webForumDet fria alternativet

form - får inte HTTP_POST_VARS att fungera!

1 svar · 205 visningar · startad av dyzer81

dyzer81Medlem sedan sep. 20041 inlägg

Använder mig av web forms i ett PHP-script där jag fyller i namn, mm som ska skickas vidare till ett annat PHP-script men kommer inte åt variablerna i det andra PHP-scriptet. :-(

Använder mig utav HTTP_POST_VARS[] för att komma åt variablerna och det fungerar så länge det inte är arrays som ska Postas.

Har även satt Register Globals = On i php.ini, men det vet jag inte om det hjälpte mig något, måste fortfarande använda mig utan HTTP_POST_VARS[].

Jag undrar om man kan ha 2 forms på en sida och den första form'en ger värden som ska användas i form nr 2 som sedan ska Posta iväg alla dess variabler & arrays till ett annat PHP-script.

Har precis börjat med PHP och har kört fast med detta, någon som vet hur jag ska gå till väga?

MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg

Det ska inte göra någon skillnad för att du skickar en array. Hur ser ditt formulär ut, och hur ser koden ut som tar emot det postade formuläret ?

Det är endast variabler från det formulär du postar som skickas till skriptet.

Antingen får du i samband med att du postar, flytta över dina variabler från ena formuläret till det andra, eller så får du ha allt i samma formulär, men utifrån olika name på submit-knapparna styra vad som ska hända när du postar (beroende på vilken submitknapp man trycker).

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)