webForumDet fria alternativet

Filmlista?!

8 svar · 365 visningar · startad av rymdapan

rymdapanMedlem sedan sep. 20041 inlägg

Någon som kan tippsa om något bra & enkelt script för att lista senaste filmer man sett och man själv kan betygsätta dom?

PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg

Finns nog inget speciellt skript för just det, bättre du knåpar ihop nåt själv.

lunne82Medlem sedan dec. 2003153 inlägg

Kan detta vara något: http://www.pho.nu/forum/f23t31.html
Lite klippa å klistra...

CorpMedlem sedan maj 2003124 inlägg

http://subspirit.com/dvd/ har jag gjort själv och testar ut det nu...

QonosMedlem sedan sep. 2000438 inlägg

Lunne varför lägger du in koden på din egen sida och sen postar länken.. oki jag förstår ju varför.. men det är lite keff stajl...

Jo, men eftersom det inte verkar funka då jag gör en PHP-ruta här så får jag posta koden någonstans där det går. Ingen vill väl läsa alla kod på en rad?

Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg

Kod på en rad? Hur gör alla andra som postar kod på wF?

bla bla bla
bla bla bla
bla bla

så gör jag... :)

kjellMedlem sedan dec. 1999757 inlägg

Varför får du all kod på EN rad här i forumet? Det brukar fungera annars vid normal användning.

Det ser å andra sidan väldigt snyggt och prydligt ut när det postas på PHO men av vår egen erfarehet vet vi att det oftast blir problem i framtiden. Det finns nånga exempel på gamla inlägg som numera har lösningen i en bruten länk och då blir tråden värdelös i databasen. Av denna anledning skapades en funktion där varje medlem kan ladda upp en egen html-fil, text-fil eller arkiv innehållande koden för att säkerhetsställa att källan alltid finns kvar så länge wF existerar.

kjell skrev:

Varför får du all kod på EN rad här i forumet? Det brukar fungera annars vid normal användning.

Jag vet inte varför det inte funkar. Går bra då jag förhandsgranskar, men då jag postar koden så hamnar allt på samma rad. Tolkas \n på olika sätt eller är det min läsare...?
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=108766&forumid=23
Här är all min kod på en rad, både i Konqueror och Firefox. Därför tror jag inte det är läsaren.

kjell skrev:

Det ser å andra sidan väldigt snyggt och prydligt ut när det postas på PHO men av vår egen erfarehet vet vi att det oftast blir problem i framtiden. Det finns nånga exempel på gamla inlägg som numera har lösningen i en bruten länk och då blir tråden värdelös i databasen. Av denna anledning skapades en funktion där varje medlem kan ladda upp en egen html-fil, text-fil eller arkiv innehållande koden för att säkerhetsställa att källan alltid finns kvar så länge wF existerar.

Tack. Jag är medveten om problemet med länkar i forum, äger ju ett och är moderator i ett annat.

247 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
123 ms — hämta forumlista (db)
121 ms — hämta statistik (db)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)