SparvenMedlem sedan apr. 200378 inlägg Håller på att lansera en ny sida, men stöter då och då på lite problem i mitt PHP-kodande. Oftast är det små irriterande fel som att jag missa stänga en parantes eller liknande, det stora problemet är att varken Firefox eller IE visar vilken rad felet ligger på. Det enda jag ser är en vit bakgrund!
Hur får jag tillbaka det som visar sidans fel? Har för mig att man kunde ställa in detta i IE eller måste man skriva till ngn rad i PHP-koden?
Tack på förhand!
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Ser det ut så här i din php.ini-fil?
error_reporting = E_ALL
display_errors = On
SparvenMedlem sedan apr. 200378 inlägg Det ska jag kolla direkt när jag kommer hem från jobbet!
SparvenMedlem sedan apr. 200378 inlägg Det stod:
error_reporting = E_ALL
display_errors = off
Men provade att ändra till on på display errors. Ingen skillnad i webbläsaren dock :(
PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg Du måste starta om servern efter att du har ändrat i php.ini
Har du gjort det?
SparvenMedlem sedan apr. 200378 inlägg Det var det som saknades. Servern är omstatard och det funkar precis som jag vill! Tackar
The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg Måste man verkligen starta om servern? Beror det inte på hur man kör PHP? om man kör windows med en vanlig installation av PHP så startas PHP varje gång en sida laddas.
Jag har iaf aldrig behövt starta om webbservern efter jag ändrat i PHP.ini och ändringarna har verkligen ändrats.
om man gör mod_php så förstår jag om man behöver starta om php, vet dock inte hur man kör det i windows.