webForumDet fria alternativet

marknadsundersökningsverktyg

4 svar · 396 visningar · startad av Qonos

QonosMedlem sedan sep. 2000438 inlägg

Har sökt runt en del på nätet för att hitta ett marknadsundersökningsvertyg i PHP, dock utan att hitta något. Visst skulle det gå att koda ett sådan här själv, men det skulle ta en massa tid och antagligen en hel del kunskap i hur en marknadsundersökning skall vara uppbyggd. Men visst, sista utvägegn blir ju helt klart att koda ett själv från grunden.

Men jag tänkte ändå fråga om det är någon som har hittat ett sådan någonstans. Eller kanske har ett som de själv har kodat och vill dela med sig av.

Nej jag menar inte en vanlig enkel "poll" grej, med en fråga och ett gäng alernativ, utan en mer avancerad sak där mann kan lägga in olika tycker av frågor och skicka personen till olika frågor beroende på vad de har svarat o.s.v.

någon som har nått tips om detta?

UrMeMedlem sedan apr. 2001762 inlägg

Jag har kodat ett par sådana, men beroende på frågor etc så har jag alltid "skräddarsytt" dem åt kunden i fråga.

Svårt att ha en mall på en marknadsundersökning om inte alla frågor består av t.ex en skala på 1-10 man får välja. T.ex "Håller inte med" till "Håller med".

Om det inte ska vara samma antal svarsalternativ, och kanske om de svarar en viss sak på fråga 5 ska de hoppa till fråga 15 etc tror jag man får skräddarsy undersökningen.

Eller om det inte finns nåt stort verktyg som man kan köra på, men då lär det kosta en slant.

hmm ja jag har oxå gjort en del undersökningar som jag har kodat efter varje undersökning. Men oftast är det väl typ 4-5 typer av frågor som alltid finns med..

en alternativsfrågor
fler alternativsfrågor (radio)
fler alternativsfrågor (select)
instämmer - instämmer inte
fritext (typ "beskriv varför")

Så det känns ju inte som det vore en omöjlighet att sen bygga detta på ett sätt där man väljer att fråga 2 skall vara den typen och fråga 3 den typen..

men det där med att man skall skickas till en annan fråga om man svarat på ett visst sätt i en annan, kan ju iofs bli lite meckigt att få till.. men jag tycker ändå att det borde gå på något sätt.

UrMeMedlem sedan apr. 2001762 inlägg

Ja, det går nog att fixa typ "mallar" för varje typ av frågor sedan väljer man det i nåt adminsystem och får ut en undersökning. Har dock inte haft tid att göra nåt liknande dock :)

Nej men det borde gå :)
är det fler som är intresserade av att använda sig av nått liknande hör av er till mig så kanske vi tänka tillsammans :)

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)