webForumDet fria alternativet

Gratis databas till PHP

8 svar · 457 visningar · startad av Smultron

SmultronMedlem sedan juli 2002423 inlägg

Hejsan!
Jag håller på att utveckla en applikation som jag har täntk att sälja sedan, och då för jag betala licensavgift till mysql för varje såld om jag använder mysql vill säga....

jag undrar om ni har några tips på andra bra GRATIS databaser för PHP

fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg

PHP-5 kommer med den här: http://www.sqlite.org/ Jag har dock inte testat ännu...

QonosMedlem sedan sep. 2000438 inlägg

annars är det ju bara att lägga till den summan som mysql vill ha till priset när du säljer den :)

företag som gör att många får använda deras saker gratis, bör ju faktiskt få in pengar på nått sätt tycker ju jag.

fast sen tycker ju även jag att "gratis är gott" :)

det är klart men förstår dom att de vill ha in pengar men vi vill ändå leta upp en gratisdatabas som är bra o stabil osv....

har kollat på postgre, är den bra eller?

fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg

Av ren nyfikenhet: Vad får du betala per såld applikation?

tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg

Re: Gratis databas till PHP

Smultron skrev:

Jag håller på att utveckla en applikation som jag har täntk att sälja sedan, och då för jag betala licensavgift till mysql för varje såld om jag använder mysql vill säga....

Eller så kan du välja att skicka med källkoden så slipper du betala till Mysql.

källkoden följer ju med, eftersom man köper en webbapplikation, lite svårt att den inte ska följa med, men behvöer man inte betala någonting då?
men de får ju inte göra ändringar i källkoden eller använda den mer än på en server osv...

fiddler: jag har för mig att de sa närt jag ringde det hamnar mellan 2-3000 / såld produkt

GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg

Följande gäller (kopierat från MySQL's hemsida:

When you are not distributing any part of the MySQL system, you can use it for free.

Vilket innebär att så länge du inte skickar med MySQL i det du säljer så kan du använda den gratis.

Sätt bara som ett av kraven för att kunna använda din "produkt" är att dom redan har MySQL installerad.

ok tackar...

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)