Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg Det är så att jag vill göra ett script som tillåter uppladdning av filer upp till 8 MB men har inte tillgång till php.ini (eftersom jag inte kör servern själv). Jag försökte med ini_set men kom på att det redan har använts när man kommer fram till att scriptet körs så det är redan för sent då. Så läste jag på http://se2.php.net/ini_set att man kan ställa in det i en .htaccess-fil istället. Då har jag bara två frågor;
1. Hur ska inställningen se ut i den filen?
2. I vilken mapp ska filen ligga, dit jag vill kopiera filerna eller i upload-tempmappen?
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg Jag är osäker på om du kan ändra inställningen åt det hållet. Men om det går är det ju bara att använda ini_set.
Gränsen ligger ju i Php, så det blir ju ingenting av med den förrän skriptet körs.
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg
http://se.php.net/ini_set skrev:
Many settings, although they do get set, have no influence in your script.... like upload_max_filesize will get set but uploaded files are already passed to your PHP script before the settings are changed.
Also other settings, set by ini_set(), may be to late because of this (post_max_size etc.).
beware, try settings thru php.ini or .htaccess.
Så jag måste göra det genom en .htaccess-fil. Jag vet bara inte hur den ska se ut och i vilken av mapparna den ska ligga. :l
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg Den ska ligga i den mapp där skriptet som tar emot den uppladdade filen finns.
php_value upload_max_filesize 8M
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg Jag hittade det precis konstigt nog på samma sida som jag länkade till men du hann före att skriva det. :P
Tack ändå!
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg Nu är det något lurt här. Detta har jag i min .htaccess-fil:
php_value upload_max_filesize 8M
php_value max_execution_time 300
php_value max_input_time 240
php_value post_max_size 10M
Ändå när jag laddar upp en fil som är 6MB får jag felet att filen var för stor ($_FILES['fFile']['error'] = 1). Hur i hela helsefyr kan det komma sig? :q
r/ Tydligen tillåter inte min host att jag har en .htaccess-fil vart-som-helst. Den måste ligga i en mapp som heter "private" i rooten. :l
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg Det är kanske är som jag trodde först; att du inte kan ändra inställningarna åt det hållet.
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg
tydal skrev:
Det är kanske är som jag trodde först; att du inte kan ändra inställningarna åt det hållet.
Det är nog det problemet som står i min redigering. :l