hej, ajg vet att man kan bryta en rad efter ett visst antal tecken med wordwrap() men hur bryter man långa ord?
bryta långa ord?
8 svar · 427 visningar · startad av Simkisen
Det är fortfarande wordwrap som gäller. Se dokumentationen: http://se.php.net/wordwrap
fattar inte...
$text2 = wordwrap($text, 60, "\n", 1);
den bryter fortfarande efter 60 tecken, vill bara att den ska bryta ord som är längre än 60 tecken!!!
Läs i dokumentationen. Inlägget från desolate19@hotmail.com låter som det du söker.
jag får bara skiten o alltid bryta efter ett visst antal tecken.
föresten, är det svårt o svara på en fråga om du nu kan svaret?
Nej, jag har inte svaret. Jag har inte skrivit någon sådan funktion, för jag tycker det känns onödigt att lägga ner en 5-10 minuter på det då någon annan förmodligen redan gjort det och det högst troligen står i manualen hur man gör.
"this function will split a word that is longer that $cols and is outside any HTML tags by the string $cut. Lines with whitespace in them are ok, only single words over $cols lenght are split."
Det låter ju som det du vill, så prova funktionen som desolate19@hotmail.com har postat.
aja, löste sig nu iaf...men det är ju inte wordwrap man använder...det bara stod bland gubbarna på den sidan.
$text3 = ereg_replace("([^ \/]{60})","\\1<wbr>",$text);
Simkisen värst vilken spydig attityd du hade? Du ska väl vara glad och säga tack för att tydal ens la ner sin dyrbara tid att hjälpa dig?
ok, förlåt mig, men alla kan ju ha en dålig dag.
tack tydal för den tid du la ner på tråden.
förstod inte vad du mena med funktionen som desolate19@hotmail.com hade postat, men nu hänger jag med även där.