startailMedlem sedan sep. 2000155 inlägg Jag har ett litet problem med Internet Explorer.
På varje sida jag har startar jag en ny session med session_start();
Så lång är allting bra.
Dock så har jag ett fönster man kan öppna för att få mera information om lite saker och då kommer det skumma.
session_start();
print_r($_SESSION); // Debug. Print Session Variable
if($_SESSION['uid'] < "0") { exit; }
$_SESSION['uid'] sätts när man loggar in och funkar på alla andra sidor när man klickar sig fram som vanligt.
Dock så ger Mozilla Firefox 0.9 och IE 6.1 olika resultat på detta.
Mozilla Firefox 0.9 Ger:
Array ( uid => "1" )
Internet Explorer 6.1 Ger:
Array ( )
Internet Explorer verkar inte fatta vad $_SESSION är.
Vad som är förvånande är att det funkar med Firefox och inte IE.
Någon som har någon teori på vaför detta händer ?
MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg Har du din sida i ett frameset som ligger på en annan domän typ tk-domän eller liknande ?
Då kan det vara så att säkerhetsinställningarna i IE inte godkänner/sätter sessionscookien.
startailMedlem sedan sep. 2000155 inlägg Nej. Jag har allting på samma domän så det är inte nånting med det.
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg Vad har du för adress till sidan så man kan kolla?
Varken IE eller Mozilla fattar $_SESSION utan det är en ren php-grej som använder sig av cookies i webbläsaren.
startailMedlem sedan sep. 2000155 inlägg Det har jag förstått. Men varför funkar det med Mozilla och inte IE ?
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg Det kan jag inte gissa utan det måste jag kolla.
startailMedlem sedan sep. 2000155 inlägg Jag har kommti fram till det att IE inte sätter en Cookie för vilken PHPSESSION som används.
Cookin finns, tror den, men den sparas inte...