webForumDet fria alternativet

Sidbyte efter inloggning

7 svar · 241 visningar · startad av addeweb

addewebMedlem sedan jan. 2004215 inlägg

På en hemsida, uppbyggd med ramar, som jag håller på att göra iordning, finns en länk "Logga in" som öppnar en inloggningsformulär-sida i en annan ram. Eftersom menyn till hemsidan är uppdelad på 4 sidor pga underrubrikerna så finns "Logga in"-länken på alla dessa meny-sidor. När man väl har loggat in, så byts inte "Logga in"-länken direkt till en annan länkrubrik "Logga ut" förrän man har klickat på en annan menyrubrik som har egen meny-sida med egna underrubriker. Dubbelklickning förekommer också. Däremot är det inga problem om man loggar ut, man får då direkt en sida med texten "Du är utloggad".

Finns det någon här som har haft liknande problem och vet vad man kan göra åt det?

xcalibrateMedlem sedan aug. 2002138 inlägg

Du kan göra så att när du ska logga in så skriver du, i formuläret där du loggar in, _top som målram så att den laddar om hela sidan så alla ramar uppdaterar sig.
Såhär menar jag:

<form name="form1" method="post" action="kontroll.php" target="_top">

Det kanske fungerar, jag är inte säker men testa!

Tycker det verkar konstigt med två action-attribut i form-taggen, har inte sett nånting liknande förut.

ojsan, jag menade target="_top" !!!

Jag förstod redan att det var nånting åt det hållet.... ;-)

Tack! Jag funderar också på att använda:

header("Refresh: 2;URL=menu.php");

När man är inloggad, då laddas meny-sidan om. Jag ska prova det sen.

Bra :)

Har testat med header=("Refresh.....") men det funkar inte så bra. Vet att headern ska ligga överst före utskrift på skärmen. Ditt förslag med target="_top" passar inte så bra här heller. Det gör man bara om man t ex vill slippa få en hemsida öppnad i en ram.

Genererad på 487 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb