Jag har ett skript som läser av en hemsidefil och sparar i en variabel. Det jag nu vill göra är att ta bort alla länkar. Hur ska funktionen se ut?
Kan jag använda mig av:
Hejsan, kunde inte sova så satte mig här och hittade denna lilla kluriga tråd. Nu har jag visserligen inte gjort något omfattande test på koden, men den klarade iaf. att ta bort både två och tre länkar ur en text.
Vad jag vill minnas är det lite vanskligt att pluppa in en massa slashar och så innanför php taggarna här på forumet och jag har aldrig riktigt lärt mig hur man skall "lura" forumet att visa dem ändå så jag kör med vanliga kod-taggar, håll till godo
Koden som patrik skrev fungerar utmärkt, dock med begränsningen att det endast får vara en länk per rad, annars suddas allt det som är mellan länkarna på raden också. Lyckligtvis räcker denna funktion för denna gång! Tack för hjälpen!
Jag kör Apache 1.3.27 med PHP 4.3.4 på en WinXP Pro burk.
Men det verkar som om min kodlösning är "girigare" när du kör koden än när jag gör det. Försökte hitta i dokumentationen om det inte fanns någon flagga man kunde sätta för att göra den mindre girig, så att den inte matchade från första förekomsten av <a href till sista förekomsten av </a> och tyckte mig (enligt det output jag fick) lyckats, men uppenbarligen inte enligt det output du får... skumt...