webForumDet fria alternativet

Sträng till array

3 svar · 241 visningar · startad av Sabotnick

SabotnickMedlem sedan feb. 200377 inlägg

Tja alla där, behöver hjälp här.

Jag har en sträng som jag tar ut från datbasen och den ser ut så här "a:4:{i:0;s:117:" getHead(); getBody_start(); core_index_left(); getBody_colum(); core_index_right(); getBody_end(); getFoot();";i:1;s:116:" getHead(); getBody_start(); core_reader(); getBody_colum(); core_read_recension(); getBody_end(); getFoot();";i:2;s:113:" getHead(); getBody_start(); core_reader(); getBody_colum(); core_index_right(); getBody_end(); getFoot();";i:3;s:151:" getHead(); getBody_start(); core_reader(); getBody_colum(); core_index_left(); getBody_colum(); core_index_right(); getBody_end(); getFoot();";}". Min fråga är kan man göra den här strängen så det blir en array så jag kan läsa delar av strängen bara? Jag har provat unserialize() men den fungerar inte. Finns det något man ska kunna göra?

Tack på förhand.

nkrantzMedlem sedan apr. 2002830 inlägg

Jag tycker att det ser ut som en serializad array. Hur har du fått in det i databasen? Omvänd väg borde lösa ditt problem...

// Nippe

SabotnickMedlem sedan feb. 200377 inlägg

Det hjälper inte. Men nu kom jag på att man kan använda split() och då slipper man massa skit tecken också :)

QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg

Du kan köra med explode med. :)

121 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
118 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)