Tjo! Jag har tagit mig en titt på HyperEdit för att kunna skriva lite kod på ett smidigt sätt. Jag använder MacOS X 10.2 så jag är tvungen att installera php för att parsern ska funka. Kul, tänkte jag och fixade det genom PHPinstall.
Funkade fint. Den lokala Apacheservern klarar av att visa phpsidor och så. Bara att knappa in sökvägen till php i HyperEdit och så ska allt funka tänkte jag. Bara det att jag inte har en aning om var det ligger. Testa med /usr/bin/php eller /usr/local/bin/php säger hjälpfilen, men båda ställena är tomma. Sökningar ger att den enda phpmappen som finns på datorn är /system/library/php, men den funkar inte, och det borde väl bara vara phpfiler, inte programmet självt?
Eftersom Apache klarar av att visa php borde det finnas en sökväg nånstans där. Men datorn har ingen httpd.conf-fil heller (heter kanske nåt annat?) och egentligen är jag helt grön på området så jag vet ju inte var jag ska leta.
Jag vet att frågan an vara lite nishad, men jag hoppas ändå på svar. Har någon här nån idé på var php har tagit vägen? :o