webForumDet fria alternativet

PHP infogat med CSS

4 svar · 324 visningar · startad av spinxen

spinxenMedlem sedan maj 20048 inlägg

Skall försöka förklara lite bättre än jag gjorde i "OBJECT och PHP".
Försöker alltså ändra så att jag har all formatering i CSS och ingen alls i HTML. Och jag har en kalender som är ett PHP script som jag vill infoga, men jag vill inte använda IFRAME, eftersom det verkar som om det blir lite crossbrowser problem då. Min fråga är då, hur infogar jag den, t.ex. i en box? Via IFRAME så skriver man ju bara "src=kalender.php", men i CSS så antar jag att man måste använda OBJECT? Kodförslag? Eller en liten förklaring? Lika bra att tala om att det är första gången jag använder CSS. Läste igenom W3schools.com men det hjälpte inte.
Tacksam för alla förslag.

dectgapMedlem sedan sep. 20021 655 inlägg

Varför inte ändra i PHP-skriptet så att du skriver ut kalendern direkt på sidan, utan att ladda in några andra sidor.
Med CSS kan du inte ladda in andra sidor på något sätt, utan endast ändra utseendet på sidan.

Om du tänker på crossbrowser-vänlighet är <iframe> att föredra framför <object> alla gånger.

spinxenMedlem sedan maj 20048 inlägg

Menar du, så att PHP "klistrar" in koden på sidan? Blir det inte svårt att få till positionering som man vill då? Eller kan man få PHP att skriva i en angiven box? Vill ha så lite "px" som möjligt, för att det ska fungera någorlunda i olika upplösningar (det eviga problemet).

dectgapMedlem sedan sep. 20021 655 inlägg

spinxen skrev:

Menar du, så att PHP "klistrar" in koden på sidan? Blir det inte svårt att få till positionering som man vill då? Eller kan man få PHP att skriva i en angiven box?

Visst.
Princip:

<div id="kalender">
<?php
// koden som skriver ut kalendern
?>
</div>
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg

Flyttas från HTML, XHTML & CSS

142 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)