YmerMedlem sedan dec. 2001104 inlägg Jag har jobbat ett tag med min klansida, men nu för bara någon dag sedan upptäckte jag till min fasa att sidan bara står och laddar i IE (märkte detta ej först eftersom jag användrer mozilla).
I statusraden finns en symbol som säger att några cookies har blockerats, även vid medel som säkerhetsnivå i IE. När sidan laddas körs en if-sats i index-filen där 2 cookies sätts för att spara lite information.
Tydligen har problemet ngt att göra med re-direct-tjänsten (webb.se, .tk osv). Någon som har förslag eller vetskap om detta problem? För övrigt (troligen viktigt), så re-directas sidan till grunddomainen (cs-union.net/stuff/mrtportal/mrtportal/) efter att cookies blivit satta, det är förmodligen här felet sitter.
Sidan: www.morotas.webb.se
Tack
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg Ähum, felet uppstår inte när jag kollade iaf. IE6.0
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg IE tycker i standardinställning inte alls om tredjeparts-cookies (och det är jag glad över). Tillåter du tredjepartscookies i IE så fungerar det fint.
Den bästa lösningen är att skaffa en riktig domän och lägga siten på någon server där den är ordentligt pekad, eller att kasta bort kortadressen, och använda den verkliga adressen.
Mvh
YmerMedlem sedan dec. 2001104 inlägg Okej, men tredjeparts-cookies är alltså cookies som sätts på redirects-urler typ webb.se eller .tk?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Tredjepartscookies är cookies som sätts av en annan domän än den som äger webbplatsen (dvs framesetet).
MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg