bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg Hej alla glada!
Har gett mig in på php igen :)
Men det går inge bra. Vad jag än gör så säger den parse error. Har php inga andra termer för att beskriva fel? :p
Jag har följt jesper eks scriptguide till punkt och pricka men ändå säger den parse error. Vilka andra fel än när man har glömt ; är den känslig på?
Jag kör mac och lokalt. Kör även på 99kr.com's phpserver. Samma fil tankar jag upp på båda och får olika raders parse error på de olika servrarna :D känns bra hehe.
Vad göra? Tips please :)
MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg Parse error får man när man har fel i syntaxen, så fundera på hur många sätt du kan skriva fel, så får du vilka fel du får parse error på :)
I och med att du kör Mac så har jag en liten varning till dig.
När du klipper och klistras från webbsidor får du i slutet på varje rad ett osynligt skräptecken. Detta skräptecken vill väldigt gärna ge parse error på Mac, men någon gång kan det hända på andra servrar också.
Annars har jag inget annat att föreslå än att du visar din kod och dina felmeddelande, så får vi ta en titt på dom.
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg okej tack. hur mycket tabbande och mellanslag får man använda då? har märkt att jag fått bort en del fel när jag tagit bort tabbar och skrivit allt utan mellanslag, men ska man verkligen behöva göra det? :O koden blir ju grymt svårläst.
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg Jag får till exempel det här felet:
Parse error: parse error in DM/index.php on line 127
line 127 är absolut sista raden och innehåller sluttaggen ?>
där fins bara två tecken ? och >
hur fanken ska jag svsluta annars då? :O
K@llenMedlem sedan mars 20032 667 inlägg När man får fel på sista raden eller en rad som inte finns brukar det bero på att du har en } för mycket eller för lite någonstans.
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg shyrre, det löste problemet. nu ska vi se vad som strulade lokalt :)
aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg
bassebhu skrev:
okej tack. hur mycket tabbande och mellanslag får man använda då? ...
Du kan använda hur många som helst. PHP är inte känslig för sådant.