webForumDet fria alternativet

Cute news?

3 svar · 250 visningar · startad av snoopie

snoopieMedlem sedan okt. 200186 inlägg

Tjenna,

håller på med en sida som kommer vara i stort behov av ett nyhetsscript, och har fått tips om att Cute News ska vara bra och täcka de behov som finns. Dessvärre så verkar cutephp.com vara nedlagd eller något, och jag hittar inte någon annan plats varifrån man kan ladda ner scriptet.

Är det någon som vet hur man kan få tag på cute news?

Annars så får ni gärna tipsa om bra nyhetsscript i php som inte är alltför svåra att installera och modifiera. Det absolut viktigaste är naturligtvis inloggning (gärna med flera användare, dock inte nödvändigt), att datum och rubrik visas på ett tydligt sätt och att "nyhetssidan" inte ska fyllas med hela inläggen (alltså ska bara några rader från nyheten synas, sen en "läs mer"-länk).

I vilket fall så är cute news prioriterat! Skulle bli överlycklig om någon kunde fixa det.

PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg
snoopieMedlem sedan okt. 200186 inlägg

Tackar!

När vi ändra pratat om cute news ( ), cute news använder ju sig av txt-fil istället för "riktig" databas, och jag har hört att detta inte är lika säkert? Att man kan läsa nyheterna "oformaterade" direkt från txt-filen oroar mig inte, men vad är det egentligen som är osäkert? Finns det någon sätt att luska ut användarnamn och lösenord, eller vad?

nkrantzMedlem sedan apr. 2002830 inlägg

Jag vet inte hur det är med cute news i sig. Men om användarnamn samt lösenord ligger okryperat i en txt fil så finns det ju alltid en möjlighet att personer utan behörighet kommer åt det. Förutsatt att filen ligger åtkomligt. Man kan ju lägga den utanför webrooten och då slipper man det problemet. Om den är krypterad så minskas ju risken för att någon får ut ngt av det.

// Nippe

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)