MaRseYMedlem sedan maj 2001178 inlägg Har ett script som ska öppna en url å sen läsa från den, en av url:erna som är aktuell leder till en redirect till den riktiga sidan, det är tvunget att ha det så i detta fallet också. Detta funkar bra på min lokala server men när jag ladda upp det på ett webhotell så vill det sig inte, det funkar bra på alla vanliga url:s men just den som leder till en redirect så returnerar file() false.
någon som vet vad detta kan bero på och om det är nåt särskilt man kan göra för att få det att funka?
MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg Inte säker men tror Safemode är påslagen på webhotellet.
MaRseYMedlem sedan maj 2001178 inlägg
Melea skrev:
Inte säker men tror Safemode är påslagen på webhotellet.
lät som en trolig anledning men safemode är faktiskt off så måste vara något annat
lunne82Medlem sedan dec. 2003153 inlägg Hämtat från manualen om file().
Tip: You can use a URL as a filename with this function if the fopen wrappers have been enabled. See fopen() for more details on how to specify the filename and Appendix J for a list of supported URL protocols.
Om inte det funkar får du väl prova skriva om det men använda fsockopen() & co.
MaRseYMedlem sedan maj 2001178 inlägg
lunne82 skrev:
Om inte det funkar får du väl prova skriva om det men använda fsockopen() & co.
Sant, får nog göra på det sättet då kanske
QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg Fopen wrappers är off gissar jag på, den måste vara on om man ska kunna öppna andra sidor och läsa.
MaRseYMedlem sedan maj 2001178 inlägg ne alltså det gick hur bra som helst att öppna alla andra sidor, kanske var oklart i första posten.. bara den me redirect som strula, men tror jag löst det med att ta reda på vart redirecten leder med fsockopen nu. Redirecten ändras varje dag så det är därför det blev lite jobbigt, fattar dock fortfarande inte varför det funka lokalt med bara file() på php.net står det att det ska funka som vanligt på redirect också..