nkrantzMedlem sedan apr. 2002830 inlägg Hej!
Skulle vilja fixa en printsymbol högst upp på alla mina sidor. Problemet är att många sidor är sammansatta med POST och GET variabler, och jag vill ju att allt skall se lika ut på printsidan som kommer popa upp och sidan som man är på.
så jag kom att tänka på en smart sak, skulle man inte kunna spara "sourcen" för en sida och bara ploppa upp denna på något sätt? Typ, om man klickar på printlänken så kommer man till en sida som lagrar källkoden (det utrskriva i html alltså) och sedan popar upp ett fönster..
Skulle detta funka, eller är jag ute och bikar?
// Nippe
MungoMedlem sedan jan. 2000372 inlägg Jag förstår inte riktigt problemet - om du väljer att skriva ut en sida du är på spelar det väl ingen roll hur den är uppbyggd? Skrivaren skriver ju ut det som syns på skärmen.
nkrantzMedlem sedan apr. 2002830 inlägg Jo, det är klart :)
Men om jag vill ha en inframad sida i en popup så kommer ju inte samma sida upp alltid beroende på post variabler till exempel. Jag vill mao kunna plocka upp den EXAKTA sidan som man är på i ett nytt fönster... Eller tänker jag fel?
// Nippe
MungoMedlem sedan jan. 2000372 inlägg Ja, jag skulle tro det... Eller så är det bara jag som inte förstår vad du menar. :)
Vad för sida är det du skriver ut? En frame? Det spelar ju egentligen ingen roll var eller hur en sida laddats när du väljer att skriva ut den.
Eller menar du att du skriver ut ett frameset?
nkrantzMedlem sedan apr. 2002830 inlägg Okej... Kör det från början ;)
Jag har en sida (skit i om den är i popup ;) ) vars innehåll varierar beroende på olika post variabler etc. Om jag skulle vilja öppna denna sida i ett nytt fönster så går det ju inte bara att öppna ett nytt med samma adress eftersom sidans innehåll då ej kommer att vara det samma.
Vad jag vill göra är att alla POST variabler etc kommer med när man öppnar ett nytt fönster...
Förstår du mitt problem nu? :S
// Nippe
monAmourMedlem sedan dec. 2002258 inlägg Ett trix kan vara att lägga informationen som du har i _POST i en SESSION. Då kan du hämta ner den från print popUp:en.
MungoMedlem sedan jan. 2000372 inlägg ...eller att översätta alla _POST till _GET. Eller att köra en serialize() på _POST och sen spara ner den till fil och öppna den igen och köra unserialize() på andra sidan.
monAmourMedlem sedan dec. 2002258 inlägg Eller att köra en serialize() på _POSt och spara ner i en cookie :D
nkrantzMedlem sedan apr. 2002830 inlägg Hm... Får ta och kolla hur jag löser det! Tack så länge :)
MungoMedlem sedan jan. 2000372 inlägg Jag tänkte att eftersom han körde det i _POST kanske det var rätt mycket data, och då är det säkert för mycket för att lagra i en cookie. :)
Men serialize() och session kanske inte är så dumt.