webForumDet fria alternativet

Vad betyder felet?

PHPur PHP

27 svar · 474 visningar · startad av filipbh · sida 2 av 2

filipbhMedlem sedan juli 2002405 inlägg

session_start() har jag i det flesta filerna.. Därför har jag inte med det i check längre..

Det visar fel om jag skriver $_SESSION['inl_pass'] utan '

Tog bort session_start() från db och check och satte dit ' inom sessionsvariablerna och då skrivs det bara ut "pass"...

MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg

filipbh skrev:

Det visar fel om jag skriver $_SESSION['inl_pass'] utan '

Japp. Det är just det som felmeddelandet klagar på. När du lägger till dina apostrofer ska du inte få det felmeddelandet.

Ska gå och lägga mig nu, så jag kan inte hjälpa dig vidare ikväll.

Du kan för kontroll i check.php lägga till så du ser att du har dina sessionsvariabler:

echo "<pre>";
print_r($_SESSION);
echo "</pre>";

Kolla om saker fungerar för dig.
Om inte läs igenom mina tidigare inlägg.

När du får det att fungera, ta bort felsökningskoden.

filipbh skrev:

Tog bort session_start() från db och check och satte dit ' inom sessionsvariablerna och då skrivs det bara ut "pass"...

Då betyder det att du inte lyckats sätta sessionsvariablerna. Inrikta dig på inloggningen, så att sessionsvariablerna sätts.

Men de sätts ju eftersom jag tidigare har kunnat hämta information från databasen med hjälp av sessionsvariablerna..

God natt och tack för hjälpen hittills

Kom på en grej som jag tror är orsaken till varför det inte fungerar.. Loggain.php inkluderar db.php högst upp. Db i sin tur inkluderar check. Och eftersom sessionerna sätts längre ner på loggain så har inte check hunnit få något värde ännu. Därför kan man inte logga in... Så det har nog aldrig varit något fel i själv check-scriptet. Vad tror du om den slutsatsen?

Har du en koll av ifall man är inloggad först i inloggningsskriptet så kommer du aldrig att komma så långt som att bli inloggad. Kontrollen kommer att sätta stopp på det först.

Kör check.php som separat fil.

Precis.. Eftersom jag har check i db och db överst på loggain så kunde man inte logga in. Så jag har nog tagit upp mycket av din tid i onödan.. Tack iaf!

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)