webForumDet fria alternativet

Trög query

5 svar · 307 visningar · startad av U2K

U2KMedlem sedan jan. 2000224 inlägg

Hej

Jag har ett problem angående tröga queries..
Jag kör B-one som webbhotell och hoppas att de inte är dem det är fel på.. för då jävlar..

Jag söker igenom en tabell med 132 poster och det tar uppemot 1 min att visa alla poster. Inte bra!
Jag har lagt koden i en subclass till en class som heter mysql_class och det ända den gör är att den använder mysql_class som extended och kör dataförfrågningar mot den klassen.. är du med?

Alltså typ såhär

function Show() {

$this->MySQL; // Konstruktor

$this->Set_database("databas");

$array = $this->Select("tabell","*","where","limit","order");

return $array;
}

Typ såhär fungerar det fast jag använder loppar i vissa funktioner..

Är det B-One.net som är segt eller gör jag något fel.. De mesta krävande förfrågningarna till mysql tar uppemot 1 min.. medans endel kan ta ca 5 sek

Tacksam för svar och egna erfarenheter av B-one

nkrantzMedlem sedan apr. 2002830 inlägg

Jag har ingen erfarenhet av B-one, men det låter ju som om det är något som inte står riktigt rätt till.

Den koden som du skickar med visar oss inte SQL'en du kör mot databasen, kan ju kanske vara att det är något som ser konstigt ut i den. Så skicka med Select funktionen så kanske vi kan hjälpa till!

// Nippe

U2KMedlem sedan jan. 2000224 inlägg

Ingenting med sql att göra

Verkar som om det är B-one som är segt.... VARNING!
När jag kör det lokalt mot min localhost så går det superfort.. Skumt!

sabbacusMedlem sedan juli 2002630 inlägg

Vad gäller B-one kan du kolla in den här tråden och följa diverse underlänkar i inlägget. B-one sågas ganska kraftigt kan jag avslöja.
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=20&threadid=88440&highlight=bone

MungoMedlem sedan jan. 2000372 inlägg

Se till att du har index i dina tabeller på relevanta fält och kör en EXPLAIN SELECT för att se vad det är som händer i databasen när du kör din fråga.

monAmourMedlem sedan dec. 2002258 inlägg

Har kört B-one i ett år drygt. Tycker det är skit bra för den lilla summan man behöver lägga ut! Lite trögt men man kan inte räkna med super power kraft när de är så billigt.
Har aldrig haft problem med att det legat nere eller att mailen strular.

138 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)