webForumDet fria alternativet

Nedladdning av *gammal* perl!

2 svar · 172 visningar · startad av Martin_almighty

Martin_almightyMedlem sedan nov. 2003370 inlägg

Hejsan svejsan! :e

Måste bara säga först att jag verkligen gillar detta forum, har fått hjälp med många knepigheter genom att kolla på andra medlemmars små problem. Men efter ett par månader av tjuvkikande har jag äntligen tagit mod till mig och blivit medlem :)

Men nu till saken:
Jag är extrem nybörjare när det gäller perl, faktiskt vet jag så lite att jag igår pallrade mig ner till en datoraffär och införskaffade mig en handbok för att lära sig detta. Men i denna står det att jag behöver, för att komma igång, en perltolk... :p Då skulle jag ladda ner den från http://www.activestate.com. Nu är det så att den handboken jag köpte mig använder sig av perl 5.005, vilket visar sig vara en äldre version. Nu när jag gick till activestate.com fanns bara version 5.8 eller något sånt, och jag fattar ingenting. Så då tänkte jag att det kanske vore bäst att använda samma perlversion som de använder i boken, men den verkar vara så gammal att den inte finns någonstans... :( Då kommer jag (äntligen) till min fråga: Vet någon vänlig själ här vart man kan hitta version 5.005?
//Martin

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg

Skoj att du gillar forumet. Välkommen! :)

Jag skulle tippa på att det mesta funkar även med 5.6.1 som finns att ladda ner på ActiveState. 5.8.0 skiljer en del på vissa moduler. Annars var det närmaste jag kom 5.004.

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg

Här finns 5.005.

141 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)