webForumDet fria alternativet

Vägrar mail

1 svar · 234 visningar · startad av Lisa

LisaMedlem sedan juli 20008 inlägg

Jag försöker lägga in ytterligare en mailadress i recipient-fältet. Det funkar till de gamla adresserna men inte till den nya som jag nyss har lagt in. Jag haräven provat att byta ut en adress mot en annan men det funkar iallafall inte.

Jag kan se i den utlagda koden att det står tre olika mottagare men när jag väl får formuläret till min e-post ser jag att det inte har nått fram till den tredje adressen.

Jag har provat att byta ut mot andra adresser men det funkar inte med dem heller. Det är endast de två ursprungliga adresserna som fungerar. Sidan ligger på bahnhof...

Är det någon som vet vad jag gör för fel? Det här är verkligen helunderligt! Det är "daniel"adressen som inte funkar...

kolla gärna i koden nedan:

//--></script><!--webbot BOT="GeneratedScript" endspan --><form ACTION="../cgi-bin/FormMail.pl" METHOD="POST" onsubmit="return FrontPage_Form1_Validator(this)" name="FrontPage_Form1">
<input type="hidden" name="recipient" value="daniel@forfattarcentrum.se, lisa@forfattarcentrum.se"><input type="hidden" name="subject" value="arkitektkopiaform"><input type="hidden" name="redirect" value="../form/tack_bokhandel.html"><blockquote>

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg

Det beror lite på hur "formmail.pl" är skriven. Vad händer om du byter ordning på adresserna så att lisa ligger först och daniel sist?

Är du säker på att mailet inte kommer till daniel? Scriptet kan vara skrivet så att det skickar ett meddelande till varje mottagare istället för att skicka 1 mail med kopior till alla mottagare.

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)