caTasusMedlem sedan aug. 20019 inlägg Ja juste...Jag har laddar hem Jojoxxs nyhets script i perl. Nu har jag ändrat i variablerna som det står i readme text grej att man ska göra m.m. Laddat upp filerna på kontot i cg-bin mappen(www.catasus.com/cgi-bin/).
Jag har skapat en nyhet alltså gått till www.catasus.com/cgi-bin/jxnews.pl?edit=1 pch skapat mig en nyhet. Men hur visar jag nyheten? I readme texten så står det att man ska använda SSI och ska inkludera filen på följande vis:
<!--#exec cgi="/cgi-bin/jxnews.pl"-->. Det har jag gjort. I en fil som heter lo.html (www.catasus.com/lo.html). Jag är kan absolut ingenting om SSI och Perl är jag inte heller så bra på.
Hur visar jag uppdateringen?
------------------
//catasus has talked.
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg För att ssi-direktiven ska köras måste filen ha filändelsen .shtml.
------------------
"There's no such thing as a stupid question, only stupid people"
caTasusMedlem sedan aug. 20019 inlägg Japp nu har jag gjort det. Men vad är fel kolla in
www.catasus.com/lo.shtml
Tack föresten Spango.
Och koden ser ut så här vad ska jag ändra?
<!--#exec cgi="/cgi-bin/jxnews.pl"-->
<html>
<head>
<title>Jojoxx Nyhets Script</title>
</head>
<body>
lalallalalalalalalalfanslsdlsdl
</body>
</html>
------------------
//catasus has talked.
caTasusMedlem sedan aug. 20019 inlägg Ingen som vet?
------------------
//catasus has talked.
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Jag skulle ju gissa att det blir så här...
<html>
<head>
<title>Jojoxx Nyhets Script</title>
</head>
<body>
<!--#exec cgi="/cgi-bin/jxnews.pl"-->
lalallalalalalalalalfanslsdlsdl
</body>
</html>
------------------
"There's no such thing as a stupid question, only stupid people"
[Redigerat av spango den 15 aug 2001]
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Utan att ha tillgång till serverloggen som talar om exakt vad som är fel får vi gissa. Börja med att sätta variabeln $showhttpheader till 1 (om den inte redan är det). Fungerar det fortarande inte kan det hända att scriptet inte lyckats hitta rätt directory att spara sin information i. Detta kan du "hårdstyra" genom att ändra getScriptDir().'/news.ini' samt getScriptDir().'/news.txt' (finns bara på 1 ställe vardera) till den absoluta sökvägen till dessa 2 filer (din förta är ini-filen för nyheterna och den andra är loggfilen för e.v. meddelanden från scriptet).
(Red. stavfel)
------------------
/ J
[Redigerat av Jojoxx den 15 aug 2001]