johangMedlem sedan feb. 200118 inlägg Hur får jag wwwthreads att fungera jag har chmod:at det till olika nivåer testat att få igång det med shtml-fileer
men det fungerar ändå inte och sökvägen till perltolken är rätt.
Här är adressen där jag har lagt upp det: http://www.usw.f2s.com/wwwthreads/wwwthreads.pl
------------------
<%
Do Until RS.Eof
%>
Namn: <%=rs("johang")%>
<%
RS.MoveNext
LOOP
%>
JojoxxMedlem sedan juni 20004 306 inlägg Det felmeddelande som servern presenterar säger inte mycket om vad som om är fel med scriptet. Om du lägger scriptet som text (.txt) och länkar dit är det enklare att se vad som ev. skulle kunna vara fel med scriptet.
------------------
/ J
johangMedlem sedan feb. 200118 inlägg Jag förstår bara inte vad som kan vara fel eftersom jag inte har ändrat något i de där filerna.
Jag är också ganska ny i CGI o Perl
------------------
<%
Do Until RS.Eof
%>
Namn: <%=rs("johang")%>
<%
RS.MoveNext
LOOP
%>
FlashXMedlem sedan nov. 1999992 inlägg Om du inte ändrat något, så kan ju det vara felet.
wwwthreads låter som ett forum och det brukar behövas en del sökvägar för att fungera.
Är det flera filer så är det dessutom troligt att vissa filer är s.k. "require" och dess sökvägar måste bl.a. också vara riktiga.
Som Jojoxx påpekar så vore det önskvärt att åtminståne få se inledningen av skriptet.
[Redigerat av FlashX den 07 maj 2001]