webForumDet fria alternativet

Ett bra script för medlemsadministration?

6 svar · 256 visningar · startad av Skarre

SkarreMedlem sedan apr. 20012 447 inlägg

Jag sköter om en s.k. "fanclub" på nätet med ca 200 medlemmar och jag önskar nu göra en skyddad medlemsavdelning på hemsidan. Sidorna ligger på "F.S. Data" så stöd för olika script och databaser är inga problem.

Jag har fattat tycke för "Password Manager" från "cgi-world", men undrar om det inte finns ett billigare alternativ för en liten idéell organisation som vår. Jag letar efter ett script med motsvarande funktioner som förhoppningsvis kostar lite mindre, och undrar om någon kan tipsa om ett sådant.

------------------
// Skarre

MarzocchiMedlem sedan mars 20017 inlägg

Tja

jag har åxå en fanclub????

vad säger du om ett litet "samarbete"

/Marzocchi

Om du menar vad jag tror att du menar så tror jag att jag avstår :-) Många av de dyrare scripten har "call home" vilket betyder att de kontaktar företagets hemsida från din server och kontrollerar licensen. Men tack ändå!

------------------
// Skarre

Jag har nu undersökt de olika alternativen på CGI-worlds hemsida och tror nästan att det billigare ($100) "Protect IT" borde uppfylla kraven. Men jag tycker ändå att det är lite för mycket pengar för ett sådant cgi-script. Man kanske borde kolla script på andra språk (t.ex. ASP)?

------------------
// Skarre

MarzocchiMedlem sedan mars 20017 inlägg

hej

jag tror nog du missupfattade min fråga, jag vil inte ha nåt med dina script att göra, för jag har egna...

det jag undrade var att vi har ju ungefär lika stora fanclubbar och det kan ju va bra att byta ideer och sånt...
Vi konkurrerar ju inte med varann...

/Marzocchi

Peter_BMedlem sedan apr. 2000595 inlägg

jag tror nog att det finns kanska många script som gör något liknande som du kan ladda ner gratis.

eller i alla fall inspireras av om du gör nånting själv.

det finns lite siter på nätet som har massor med gratis-script.. tyvärr kommer jag inte ihåg..

ett annat alternativ är ju att kolla in .htaccess (m.m.) för att sätta lösenord på kataloger och sånt.

------------------
PeterSign v 2.3.36

Jo, jag kör med F.S. Datas funktion för .htaccess-shydd. Men den är så förbannat klen. Man kan inte lägga till fler än 1 användare åt gången, och det finns inga funktioner för glömda lösenord och tidsbestämd access. Vad gäller gratisscript har jag letat igenom de flesta cgi-katalogerna på nätet i jakt efter någonting liknande, men tyvärr. Det finns inget gratis script med de funktioner jag vill ha, åtminstone inte CGI.

------------------
// Skarre

Genererad på 389 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb