flaerpMedlem sedan aug. 200030 inlägg Vet inte riktigt om jag är i rätt forum nu, men detta var det bästa jag kunde hitta:
Jag har ett perlprogram som ser kollar varifrån någon kommer på referer, problemet kommer när jag skall skapa en sida (redir.html/pl) som har som enda uppgift att skicka användaren vidare till scriptet som kollar på referer, så att scritet ser att användaren kommer från redir.*.
Problemet är att om jag använder redirect i redir.pl sätts inte referer till rätt adress, och ej heller om jag använder META-refresh i redir.html sätts referer korrekt.
Hur skall jag göra för att få rätt referer? Användaren skall inte behöva se (och följdaktligen ej heller klicka på) redir-sidan. Och jag kan inte ändra i scriptet som kollar referer.
RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg Vad är det du försöker åstadkomma med denna lösning? Varför ha den extra redir-sidan?
Beskriv i lite större drag vad du är ute efter, så tror jag nog att du får förslag på lösningar.
------------------
Robban < robban@lipogram.com >
Peter_BMedlem sedan apr. 2000642 inlägg hur gör du när du redirectar? använder du Location?
------------------
PeterSign v 2.3.36
flaerpMedlem sedan aug. 200030 inlägg Som jag skrev ovan "jag kan inte ändra i scriptet som kollar referer", annars hade det givetvis varit den enklaste lösningen.
Anledningen är att detta används för att logga in i en av våra databaser, och vi har en kund vars sidor, som den egentligen skall logga in ifrån, är dynamiska, altså vet man inte riktigt hur urlen skall se ut, och därför måste jag lägga en sida emellan så att denne kund alltid får samma referer.
Problemet är att om jag bara gör en redirect (i HTTP-headern) sätts inte referer till min sida.
Hoppas jag lyckades reda ut problemet något?
FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg Skulle det vara möjligt att lägga till en subrutin i skriptet som innehåller en inloggning?
I så fall kunde den köras först och sedan skickar du alltid med användarnamnet och lösenordet i anropen till skriptet (som hidden-fält t.ex)
Fast det kanske krävs omfattande ingrepp i skriptet? Vore nog annars det säkraste...
Alltså, skippa allt som har med referer att göra.
[Redigerat av FlashX den 12 mar 2001]
flaerpMedlem sedan aug. 200030 inlägg Tyvärr, jag har ingen möjlighet att ändra i detta refererkollarscript.