MajaMedlem sedan mars 2000344 inlägg Hej alla,
Trots att jag kan ungefär nada om Perl och script (Än så länge! Jag ska lära mig nån gång.) har jag lyckats få igång ett vykortsscript... :)
Jag har haft det uppe ett år och ingen har klagat, men igår påpekade en tjej att textdelen är lite knas. Här kan ni se testkortet hon gjort för att visa: http://www.graphicgarden.nu/graphics/cards/feb7-5635922499.htm
Hon säger att det blir så varje gång (fast ibland hamnar texten ovanpå linjen till vänster istället). Jag fattar det inte. Vi använder samma browser, fast jag kör med NS 4.7, men hur jag än bär mig blir det inte samma fel för mig.
Har ni nån aning om varför det blir så för henne (och säkert en del andra fast de inte har sagt något)?
Vill ni titta på scriptet hittar ni det här: http://www.graphicgarden.nu/card.cgi
Tack!
~ Maja
FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg Koden är helt ok.
4.6 kanske inte är särskilt stabil??
MajaMedlem sedan mars 2000344 inlägg Tack Flash X! Jo, fast problemet med det kort hon skickade syns i min 4.7 browser också. (Däremot inte i Explorer)
Jag menade att när jag testar att skicka egna kort med NS 4.7 får jag inte det felet hur jag än bär mig åt, medan hon får det varje gång. Kan det verkligen spela nån roll vilken browser hon använder för att skriva kortet?
Håhåjaja... Dessa browserproblem... :)
Det verkar ju iallafall bara drabba ett litet fåtal personer (inte ens alla med NS), så jag tror inte jag ska lägga ner nån större möda på att fixa det.
~ Maja
FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg Testa att byt ut face="Comic Sans MS" mot något annat typsnitt.
MajaMedlem sedan mars 2000344 inlägg Gillar du inte den? ;) Jag förstod nog att nån skulle anmärka på det. Nej, det är inte min favoritfont heller, men mina besökare gillar den. Jag ska byta med tiden.
Idag går det f.ö. inte alls att skicka kort (och även de andra scripten har havererat) eftersom det blivit överfyllt med loggfiler igen. Mitt webbhotell har lovat fixa detta problem, men minst ett par gånger i månaden får de ta bort mina loggar manuellt. Mycket irriterande!
~ Maja
FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg Jodå, typsnittet passar utmärkt till dina fina kreationer men jag tror inte Netscape är så imponerad av typsnittet och därför sticker texten ut något.
MajaMedlem sedan mars 2000344 inlägg Aha, var det så du tänkte. Jo, det är ju möjligt, men det verkar som sagt bara påverka just den versionen (4.6) av Netscape, så jag tror det får vara så länge.
Tack förresten för det insmugna berömmet..
~ Maja
R Webbhotellet har redan fixat problemet med loggarna. Skönt att de är så snabba. /R
[Redigerat av Maja den 09 feb 2001]
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg Hejsan Maja,
När jag såg ditt vykorts script så blev jag avundsjuk,,,jag kan inte heller så värst mycket cgi så jag undrar ifall du kan skicka mig scriptet för att få en sån där vykortsgrej på sidan, om du inte vill skicka din så kan du säga varifrån du fick tag på scriptet?
skulle vara väldigt tacksam för det
MajaMedlem sedan mars 2000344 inlägg Hej Gimbo,
Jag hittade scriptet här: http://bignosebird.com/carchive/cardcgi.shtml
Bortsett från det problem jag nämnde tidigare här i tråden så har det funkat jättebra. Jag är verkligen nöjd.
Lycka till!
~ Maja
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg Tackar...kjag ska nu ta o testa scriptet få se ifall jag lyckas lika bra som du :)