MarleyMedlem sedan dec. 199954 inlägg Jag vill kontrollera så att det inte postas massa skräp medelanden i mit forum. När man har ett forum där besökarna är mellan 10-15 år så är den risken ganska stor.
Jag undrar om det finns ett enkelt sätt att skriva ett script som kontrollerar upprepningar i en text. Eller ska man installera någon modul?
Någon som har en lösning?
demo
Visserligen kanske inget konkret svar på din fråga, men om du vill undvika skräpinlägg i ditt forum, så varför inte skapa en cencurfil?
Samla en massa olämpliga ord i en textfil. Låt sedan scriptet jämföra den text som besökaren vill skriva in, med orden som finns i censurfilen.
Därefter kan man välja att inte publicera de postningar som innehåller allt för många olämpliga ord, eller ersätta de olämpliga orden med exempelvis en * för varje bokstav i det olämpliga ordet.
Men som sagt. Inget konkret svar på din fråga, men kanske ändå ett användabrt tips?
Inlägg om censurfil --> http://cgi.webforum.nu/wf/Forum14/HTML/000035.html
//Demo
------------------
Den som vandrar ödmjukhetens väg drabbas inte av trafikstockningar.
[Redigerat av demo den 19 jan 2001]
MarleyMedlem sedan dec. 199954 inlägg He he... Använder mig redan av det... Men det fungerar inge vidare... Så fort de upptäcker att det bklir *** skriver de typ F.U.L.T.O.R.D ja.. du förstår.. :D
demo
Vilka busar ;)
//Demo
------------------
Den som vandrar ödmjukhetens väg drabbas inte av trafikstockningar.