woodiMedlem sedan feb. 20001 270 inlägg Jag får följande fel när jag kör chat.cgi:
Can't locate config.pm in @INC (@INC contains: /usr/lib/perl5/5.00503/i386-linux /usr/lib/perl5/5.00503 /usr/lib/perl5/site_perl/5.005/i386-linux /usr/lib/perl5/site_perl/5.005) at ./chat.cgi line 7.
I chat.cgi på rad 7 står följande:
require config;
I samma katalog som chat.cgi ligger har jag en fil som heter config.pm och är numera tom chmoddad till 777..
Det hela har fungerat tidigare men helt plötsligt (utan att jag rört scripten) så har detta felmeddelandet kommit..
Någon som vet vad som kan vara fel!?
------------------
woodi
Svenska FF1
www.johan-skog.nu
RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg Troligen har webhotellet micklat med perlinstallationen på servern. Prova med att köra följande rad innan den aktuella raden:
use lib '.';
Annars kan du skriva om raden som strular som:
require 'config.pm';
Om jag vore du så skulle jag f.ö. "chmodda" om filen så att den inte är skrivbar av andra än dig själv.
------------------
Robban < robban@lipogram.com >
woodiMedlem sedan feb. 20001 270 inlägg Robban
use lib '.'; gjorde så att jag kom in i första filen (chat.cgi) där bla. inloggningsformuläret ligger..
När man loggar in öppnas chat2.cgi som det dock blir fel i.. Lade till samma rad i den filen men det hjälper inte.. Tyvärr får jag inte fram något felmeddelande med tanke på att den filen inte är körbar utan kan endast köras från den andra filen..
Får ju endast "Internal Server Error" i webläsaren..
Hur ska man nu gå tillväga!?
------------------
woodi
Svenska FF1
www.johan-skog.nu
woodiMedlem sedan feb. 20001 270 inlägg Doh, nu gick den igång.. Hmmmm, ändå gjorde jag ingen mer ändring.. Hmmm, fördröjning kallas det! :)
Tack Robban!
------------------
woodi
Svenska FF1
www.johan-skog.nu