Hur fixar man CGI till PWS? Jag har activeperl men får det inte att funka...Snälla hjälp mig
Hur fixar man CGI?
11 svar · 246 visningar · startad av jimmie
Lite mer info skulle inte skada.
------------------
SteveNet - stevenet@webmarkit.net
Stjäl inte mer än vad du kan bära, staten hatar konkurrens.
Jag får HTTP/1.1 500 Serverfel
Kan inte nån säga hur jag ska göra steg för steg..På svenska helst annars blir det nog fel...TACK...Jag vet att man ska göra nått i registret har provat men vet inte om jag gjorde rätt...Tacksam för alla svar
Är du säker på att det inte är själva scriptet som felar? Börja med enklast tänkbara script för att se att det fungerar. T.ex.:
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
#!perl
print "Content-type: text/plain\n\n";
print "Hello world";
</font>
------------------
Robban < robban@lipogram.com >
Jepp har testat får samma fel...
Kan du inte säga hur man precis ska göra när man installerar...
Har bara installerat ActivePerl på WinNT. Och där behövde jag inte göra något utöver att köra installationsprogrammet. Hittar inte heller något på ActiveStates hemsida som säger att manuellt pulande i registret är nödvändigt med dagens versioner av ActivePerl.
Vad gjorde du i registret efter att du installerat? Har inte tillgång till PWS på Win98. Finns det möjligen någon logfil du kan undersöka?
------------------
[Redigerat av Robban den 15 okt 2000]
Jag får inte heller ActivePerl att funka i win98. Jag får bara upp ett dos fönster som stängs lika fort. Vad gör jag för fel?
------------------
[TeNgBlAd.com] / [NordicDreamDesign]
"Det är inte lätt när det är svårt, men skönt när det går"
Jag får det inte att funka ändå!!
Hmm....finns det någonstans att läsa om detta??
------------------
[TeNgBlAd.com] / [NordicDreamDesign]
"Det är inte lätt när det är svårt, men skönt när det går"
Jag har haft samma problem som Tengblad och eftersom jag hittat en lösning på problemet (med att DOS-fönstret stänger sig lika fort som det öppats) så postar jag detta.
Installera Perl 4 för DOS och associera filtillägget ".pl" med perl.exe i mappen för Perl 4 i stället.
Funkade för mig och hoppas det hälper nästa i nöd :)
/webb
------------------
Vem ska du göra glad imorgon?
Rekommenderar ingen att använda Perl 4, speciellt inte en nybörjare. Det är en gammal, utgången version och det är mycket som har ändrats i Perl 5.
------------------