webForumDet fria alternativet

Behöver hjälp...

8 svar · 207 visningar · startad av jimmie

jimmieMedlem sedan sep. 200039 inlägg

Jag behöver ha ett sitescript med, nyhetsscript, forum, downloadlistmanager och sen så ett arkiv där man lägger in previews och reviews utan att man behöver gå in i HTML och ändra...Allt ska man kunna kontrollera ifrån "cgi" script...Alltså så att man inte behöver logga in på 500 olika grejer när man ska logga in...Re/Previews sidan ska det liksom hamna en länk i en lista till själva reviewen som skapas som en egen sida...Typ 0001.html osv...Jag är tacksam om nån har nått sånt här skript eller är villig att göra ett...Jag skulle bli jätteglad...Kontakta mig med ett reply eller på jimmie.p@spray.se eller ICQ:29830699

Gislaved.netMedlem sedan juni 20001 521 inlägg

Kolla in www.hotscripts.com så hittar du en hel del sådana script. Det bästa är nog att skriva ett själv så har du kontroll över vad som händer på din sida.

------------------
Gislaved.net
"Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker."

Jag försöker lära mig...Men det är ju skitsvårt...BTW vilken server skulle jag köra CGI´t på då? Jag har PWS men får inte perl att funka...

RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg

Jag har PWS men får inte perl att funka ...

Du behöver installera Perl också.

http://www.activestate.com/Products/ActivePerl/

------------------
Robban < robban@lipogram.com >

Varför frågar du efter ett script när du inte vet hur du ska få upp dem på nätet?

Gör en sökning på www.freewebspace.net och se om du hittar något trevlig webhotell som erbjuder gratis utrymme.

------------------
Gislaved.net

Det är klart jag vet hur jag ska få upp det...Jag får webspace och domän sponsrat av ett webhostingföretag i england

Okej... det lät som om du inte visste det. Sorry.

------------------
Gislaved.net

Ingen fara, jag är nollad på CGI området, har sysslat mest med Photoshop och HTML...Tänke flytta vidare till CGI för att kunna anpassa sidor till mindre kunniga företag eller personer

Mmm... det är smidigt med sådana script. Jag har faktiskt gjort ett själv som jag använder på min sida. Den som gör en sida behöver bara kunna skriva in text i en ruta. Smidigt... (fast det är i PHP, inte i Perl)

------------------
Gislaved.net

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)