Går det att kovertera ASP till Perl (Är de kompitabla med varandra) och i s fall är det någon här som vet något program för att kovertera mellan språken?
------------------
Cyklonit
5 svar · 343 visningar · startad av Cyklonit
Går det att kovertera ASP till Perl (Är de kompitabla med varandra) och i s fall är det någon här som vet något program för att kovertera mellan språken?
------------------
Cyklonit
(Är de kompitabla med varandra)
Absolut inte.
Varför skriver du bara inte om ditt ASP script till Perl?
Liten anekdot. ASP är en scriptplattform som man vanligtvis använder VB-script till. I princip kan du lika gärna köra perl-script under ASP, eller vice versa, VB-script under CGI (det interface som du vanligtvis använder för perl). Båda naturligtvis att du har en därför avsett tolk och rätt konfiguration. MEN, som konklusion, är det ju att gå över ån för att hämta vatten.
------------------
/ J
Problemet med att skriva om det hela är att jag inte alls kan PERL, egentligen brukar jag inte alls ens syssla med sånt normalt. Och dessutom vet jag inte PERLS's motsvarighet till Request.Querystring osv.. Går det inte att skriva CGI script i C++ ? Men vad är då motsvarigheten till Request.Querystring och Reply.Write?
------------------
Cyklonit
Du kan få Query-stringen i C++ med getenv("QUERY_STRING"). Reply.write är printf("vad du nu vill").