webForumDet fria alternativet

Nyhetsscriptet

9 svar · 371 visningar · startad av Hazze

HazzeMedlem sedan jan. 20002 453 inlägg

När jag ändå är igång kan jag väl passa på och fråga om det blir någon mer uppdatering av det där nyhetsscriptet. Det vore bra.

Oj! Se där, mitt inlägg blev det 300 i denna avdelningen *festar*

------------------
// Hazze

FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg

Det enda jag gjort sedan sist är lite bortplockning av onödig kod samt att jag gjorde en variant för Active Perl eftersom den andra inte funkade...

Vad behövs mer då?
Det var lite tänkt att det skulle vara just simpelt eftersom dessa script är svåra att få tag i.
Lite mer avancerade script finns ju hur många som helst av som man kan modifiera, men många önskade just ett där man enkelt kunde uppdatera en sida.

CoercriMedlem sedan feb. 200093 inlägg

Kan man göra det som så att det ligger typ 5 - 10 nyheter innan de gamla raderas ?

Och skulle man kunna göra det som så att man kan arkivera gamla nyheter när de ramlar ur sidan ?

------------------
MVH / Coercri

HazzeMedlem sedan jan. 20002 453 inlägg

Ja, det skulle vara bra om det gick. Skulle det kunna fixas?

------------------

• Hazze*
  • Email*

Jag har fortfarnade inte fått svar på min fråga:

Kan man göra det som så att det ligger typ 5 - 10 nyheter innan de gamla raderas ?

Och skulle man kunna göra det som så att man kan arkivera gamla nyheter när de ramlar ur sidan ?

------------------
MVH / Coercri

Självklart kan man göra det.

Hur ? =)

------------------
MVH / Coercri

woodiMedlem sedan feb. 20001 270 inlägg

Ursäkta en dum fråga, men vad talar vi om för nyhetsscript!? :)

------------------
Svenska FF1
www.johan-skog.nu
/W*

Coercri, själv har jag för tillfället fullt upp med massor av saker som jag ligger efter med.
Dessutom vet jag inte om jag är så pigg på att göra om den till någont mer än vad den är. Vitsen var ju att det skulle vara så enkelt som möjligt för dom som inte behövde mer. Dessa finns ju i praktiken inte att hitta någonstans.

När det gäller dina önskemål så måste det finnas hundratals färdiga script som du kan använda för att uppdatera hemsidor med.
(kolla relaterade länkar)
När det gäller just funktioner för 5-10 nyheter så har jag förresten för mig att jag själv använde en ombyggd gästbok en gång i tiden.
Det finns ett antal gästböcker som har en inställning där man kan ange ett maxantal och som raderar det första till förmån för det senaste.

Dom mer avancerade nyhets-scripten har ju också funktioner där du kan radera och lägga till både kataloger och filer. I princip kan du sköta hela sajten med flera av dessa script.
Testade du förresten det nya scriptet (är nyfiken på hur det fungerade)

Här finns:
Gästböcker
Uppdaterings-script

Vill någon bygga vidare på nyhetsscriptet som efterfrågades så är det fritt fram :)

Jag försökte få det att fungera, men sen kom vädret det fina vädret... och sen dess har jag inte varit inne så mycket :o)

Men jag blir snart tvungen att fixa det eftersom en av sidorna jag är webmaster för måste posta sina resultat från tävlingarna på nätet...

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)