freddaMedlem sedan jan. 2000415 inlägg Hejsan,
jag skulle behöva ett script som laddar en speciell .txt fil som finns på min server i ett formulär fönster. Sen kan man redigera det som man vill och sedan klicka på en Spara knapp och då uppdateras .txt filen på servern.
Vet någon vart jag kan hitta ett sånt? Har kollat lite på CGI Recourse Index men inte hittat något sånt.
tack på förhand!
/Fredda
RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg Inget av följande som passar (eventuellt med viss modifiering)?
http://cgi.resourceindex.com/Programs_and_Scripts/Perl/Editing_Web_Pages/
------------------
Robban < robban@lipogram.com >
FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg Det är kanske inte så lätt att hitta något när man vill ha något väldigt enkelt.
Dom flesta har ju ganska många extrafunktioner och det du efterfrågar är kanske lite för "basic" för att finnas på sajten.
Gjorde iaf ett enkelt skript som kanske kan komma till nytta :)
freddaMedlem sedan jan. 2000415 inlägg Vet inte hur jag ska tacka dig FlashX, men tack så väldigt mycket!!!! Efter att ha vaknat upp från en mindre lyckad fest så har du gjort mig otroligt glad!! :) :)
Men jag har dock lite probz med zipfilen, den verkar vara skadad eller nåt för jag lyckas inte packa upp den (använder pc med winzip och winrar om det spelar någon roll). Hur göra?
Självklart kommer du få ditt namn på sajten som jag ska använda den till, den blir klar snart. Och förmodligen kommer jag använda den till mera saker eftersom man med hjälp av SSI då kan använda det som ett lättare nyhetsscript m.m.
I just det här fallet gör jag sen sajt åt en hiphop grupp vars medlemar vill kunna mycket enkelt lägga till eller ta bort text.
/Fredda
FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg Filen blev visst skadad vid uppladdningen men nu ska den fungera.
Något namn behöver du inte ange men en länk till webForum vore bra :)
freddaMedlem sedan jan. 2000415 inlägg Det funkar skita bra FlashX! En liten liten sak så undrar jag om man enkelt kan ändra i koden så att lösenordet inte syns när man skriver in det?
/Fredda
FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg Glömde visst bort den detaljen...
Har ändrat i filen men om du inte vill ladda ner den igen, så kan du ändra
<input type="text"
till
<input type="password"
som du hittar på rad 33 i open_txt.cgi