joppediMedlem sedan jan. 200032 inlägg Jag letar efter ett e-handel system åt en kund. Har ni något tips?
Förutsättningar:
- Stort sortiment som uppdateras ofta.
- De jobbar med FileMaker och ska själva uppdatera sajtens data (de kan INTE HTML, Perl etc).
- Önskemål att ligga på deras egen Mac server (funkar Perl på Mac?). Alternativt Unix, men inte NT (så ASP går inte).
- Pris för programvaran max 30 000 kr.
FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg Håller just på med en sådan lösning och en demo finns här
Observera att den inte är tänkt att visa själva utseendet på butiken, utan endast en demo för tilltänkta butiksägare för att se hur själva systemet fungerar.
Layoutmässigt finns inga begränsningar.
Butiken kan uppdateras via webbläsaren och själva databasen är en ren ASCII-fil så vilket databasprogram som helst borde klara att exportera i det formatet.
Vill du ha lösenordet för att se hur uppdateringen av butiken fungerar så kan du bara maila mig.
Priset på systemet kan du också få via mail och då ingår att jag "riggar" upp allt på servern så jag ser att det fungerar, och därefter får du själv ordna layouten m.m.
Perl ska visserligen fungera på Mac, men föredrar hellre en Unix då jag inte har någon erfarenhet av Mac-servrar.
[Redigerat av FlashX den 25 feb 2000]
joppediMedlem sedan jan. 200032 inlägg Är detta EasyShop 2.0 ?
Jag ska kolla mer på din demo innan jag frågar dig mer...
Tack så länge!
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Eftersom Mac och FileMaker är inblandat är det logiska att man använder Tango eller Lasso. Inga direkt lysande programmeringsspråk, men för sådana här saker är framför allt Tango lysande. Ni kommer undan med mindre än 30000:- för systemet, + arbetskostnad.
Perl funkar fint på Mac, men databaskopplingarna i MacPerl gör det inte.
/G
------------------
----------------------------
Gunnar Liljas - webbutvecklare
Leon Reklambyrå AB
Norrköping
joppediMedlem sedan jan. 200032 inlägg Har du, Gunnar, något länktips till sajt som kör en webbutik i Tango? Finns det programvara på marknaden eller utvecklas de på beställning? Gör ni det på Leon?
De enklare butikssystem i Perl (c:a 10 tkr) som jag spanade in i höstas, tyckte jag var för begränsade. Kanske de har blivit bättre, tänkte jag nu. Jag SKA spana in din butik FlashX...