webForumDet fria alternativet

Gästbok sörvice.

3 svar · 2 242 visningar · startad av cgi

cgiMedlem sedan jan. 2000371 inlägg

Hur gör man en gästbok känst typ som www.alxbok.com och www.olzzon.com.
Har läst igenom en massa perl böcker men ingen beskriver hur man gör det.
Har mailat till olzzon men han bara länkar mig till cgi-resources, men har kollat igen där och hittar noll.
Hur gör man då:?????

RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg

http://cgi.resourceindex.com/Programs_and_Scripts/Perl/Guestbooks/

Ett antal av de som finns på den sidan stödjer flera gästböcker enligt beskrivningen ("Guestbook", "Multi Guest", "CGI Guestbook", "DCScripts GuestbookM", "Bennie Webdesign Guestbook", "FlexGuest", "Super Multi-Guestbook Advance", "Zone Coaster's Guestbook", "Easy Guestbook Generator", "Multi Guest Pro").

Har inte provat någon av dem, så jag har ingen jag kan rekommendera. Förvänta dig inte allt för mycket av dem som är gratis dock.

------------------
Robban < robban@lipogram.com >

cgiMedlem sedan jan. 2000371 inlägg

Men det är ju bara helt vanliga gästböcker
man kan ladda ner där.
Jag hade tänk mig att besökarna ska kunna gå in på min sida och skapa sig egna gästböcker där. Typ som olzzon.

RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg

Har du verkligen kollat in de gästböcker jag gav som exempel? Citerar från "Easy Guestbook Generator", som exempel:

Just install EZGUEST at your site and presto, your site is now offering guestbook services. Visitors create their own guestbooks simply by filling in a few fields and selecting options for color scheme, email acknowledgement and retention rules (no CGI scripts or HTML to install) The generated guestbooks are immediately available for updating and signing.

Är det inte något sådant du vill ha? Är i.a.f. så jag tolkar din fråga.

------------------
Robban < robban@lipogram.com >

258 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
130 ms — hämta statistik (db)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)