Hej,
Jag har ett perl-script som skulle behöva en ansiktslyftning. Scriptet ifråga körs från kommandoprompten och tillverkar en HTML fil för varje bild som finns i en katalog, det gör även en 'index.html' fil över alla biler som sedan länkas till varje enskild html fil.
Problemet är att om jag har en katalog med 300 bilder så tillverkas bara en 'index.html' med 300 bilder i. Detta är inte speciellt smidigt utan jag skulle vilja att scriptet gjorde kanske sex 'index.html' (index1.html, index2.html osv.) med 50 bilder i varje.
Som det är just nu måste jag hålla koll på hur många blider jag har i varje katalog, alltså om jag bara vill ha 50 bilder i varje 'index.html' så får jag istället göra sex kataloger med 50 bilder i varje. Detta är mindre kul när man ständigt uppdaterar med nya bilder och vill ha dom i bokstavsordning...
Scriptet är ganska långt så istället för att posta det här kan det läsas på denna adress http://www.batboy.net/imgidx.txt
Om någon kunnig person hade tid och lust att ta sig en titt på detta vore jag :)